در نشست مطالبه گری و پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی نگاهداری: شهید سلیمانی قهرمان بدون مرز است

به گزارش بهمن، رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار داشت: شهید سلیمانی اثبات کرد در سخت ترین شرایط میتوان به زیست مومنانه و مجاهدانه جامه عمل پوشاند و شیفته خدمت باقی ماند، اما شیفته قدرت نشد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، بابک نگاهداری در نشست مطالبه گری و پیگیری حقوقی ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که امروز(دوشنبه ۱۲ دی ماه) با حضور سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان، اعضای مرکز بسیج قوه مقننه و تعدادی از حقوقدانان در محل مرکز پژوهش های مجلس برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: ۱۳ دیماه ایام اللهی در تاریخ ایران است و باید این روز را گرامی بداریم، کما این که مراسم خاکسپاری پرشکوه وی نشان از عظمت این شهید بزرگوار و جایگاه بزرگی که در تاریخ این سرزمین به یادگار گذاشت دارد و می تواند الگویی برای ما هم در زیست فردی و هم حکمرانی در عرصه های مختلف باشد.
وی خاطرنشان کرد: سردار شهید سلیمانی شخصیتی جامع الاطراف داشت و جنبه های اخلاقی ایشان هم در سیاست و هم در رزم و هم دفاع و جهاد ستودنی است.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی از یک روستای کوچک در کرمان متولد شده و رشد کرد و انقلاب اسلامی شخصیتی بزرگ از وی در دامان خود پرورش داد که تبدیل به قهرمانی جهانی شد که مرزها را درنوردید و در حوزه های مختلف به خوبی درخشید.
وی ادامه داد: در اینجا از بیانات رهبر معظم انقلاب تأسی می جوییم که فرمودند انقلاب اسلامی بی نام امام خمینی (ره) و جبهه مقاومت بی نام سلیمانی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، به راستی جایگاه شهید سلیمانی در تاریخ ماندگار و جهانی است، چون که وی یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود، همان مکتبی که مکتب امامین انقلاب اسلامی بود که شهید سلیمانی در عمل به منصفه ظهور رساند و آیینه تمام عیار مکتب انقلاب شد.
نگاهداری خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی اثبات کرد در سخت ترین شرایط میتوان به زیست مومنانه و مجاهدانه جامه عمل پوشاند و شیفته خدمت باقی ماند، اما شیفته قدرت نشد. همینطور به اصول انسانی و اخلاقی پایبند ماند، کما این که این مهم در اوج نبردهایی که انجام داد، به خوبی مشهود بود.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس اظهار نمود: سردار شهید سلیمانی واقعاً قهرمان بدون مرز است که پیوند عاطفی عمیقی هم با ملت ایران و هم ملل منطقه برقرار کرد و میتوان گفت هیچ انسانی که دل در گرو ارزش های الهی داشته باشد، نمی تواند شیفته وی نباشد، کما این که هم در زمان حیاتش و هم پس از آن محبوب مردم بود.
وی ادامه داد: سردار شهید سلیمانی همه را با عینک رحمت و خدمت نگاه می کرد و وابسته به هیچ گروه و جناح خاصی نبود که این از سجایای اخلاقی وی بود که شهید سلیمانی را به محبوب ترین فرد تبدیل نموده بود.
نگاهداری اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی فردی با صلابت و مجاهدی فی سبیل الله و مهاجر الی الله بود و نکته بارز شخصیتش اعتقاد به نصرت و سنت های الهی بود که از این طریق تهدیدها را به فرصت تبدیل نموده و کارهای بزرگی انجام داد و مرزشکنی کرد، ازاین رو بزرگترین درسی که در شرایط فعلی برای مقابله با مشکلاتی که دشمنان بوجود آورده اند، میتوان از وی گرفت اینست که با عزمی جدی و خودباوری در جنگ اقتصادی و ترکیبی با تأسی به سردار شهید سلیمانی تهدیدها را به فرصت تبدیل نماییم.
او در آخر ضمن قرائت بخشی از وصیت نامه سردار شهید سلیمانی تصریح کرد که ان شاءالله بتوانیم میراث دار وی باشیم نه میراث خوارش.

منبع: