بازداشت ۱۸ نفر از طرفداران تیم فوتبال مراکش در پایتخت بلژیک

بهمن: پلیس بلژیک از بازداشت هیجده نفر از طرفداران تیم ملی فوتبال مراکش در بروکسل بعد از پیروزی این تیم مقابل کانادا و صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال قطر آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، پلیس بلژیک اعلام نمود که ۱۸ نفر را در بروکسل بدنبال خشونت هایی که بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال مراکش بر کانادا در جام جهانی قطر انجام شد، بازداشت کرده است.
بر اساس این گزارش، سخنگوی پلیس پایتخت بلژیک روز گذشته پنج شنبه از دستگیری ۱۸ نفر در پی حوادثی که بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال مراکش مقابل کانادا در جام جهانی قطر رخ داد، آگاهی داد. وی با اشاره به انجام «گشت های پیشگیرانه» اضافه کرد: ۱۸ مورد بازداشت اداری به سبب بی نظمی در نظم عمومی انجام شده است.
سخنگوی پلیس بروکسل اشاره کرد که نیروهای پلیس در منطقه ای در شمال این شهر و جایی که گروهی حدود ۵۰ نفره موجب ایجاد مزاحمت برای رهگذران می شدند، مداخله کرده است.
روز گذشته صدها نفر از مهاجران مراکشی به خیابان های بروکسل آمدند تا راهیابی کشورشان را به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال جشن بگیرند. این در حالیست که بلژیک با تساوی مقابل کراوسی، از مسابقات همین گروه حذف شد.
خبرگزاری رسمی بلژیک «بلگا» نیز گزارش داد که در پی راهیابی تیم فوتبال مراکش به دور یک هشتم نهایی جام جهانی فوتبال قطر، خشونت در برخی از محله های شهر «آنتورپ» رخ داد که در آن سه پلیس زخمی و ۳۵ نفر دستگیر شدند.

منبع: