انتقاد سرلشکر باقری از اجرا نشدن برخی مواد تفاهم نامه همکاری دفاعی ایران و عراق

به گزارش بهمن، رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: ایران و عراق باید بتوانند با بهره گیری از تشکیل کمیسیون مشترک، همکاریهای بیشتر و مؤثرتری را با هم داشته باشند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با «ثابت محمدالعباسی» وزیر دفاع جدید عراق که بتازگی از مجلس رأی اعتماد گرفت، درباره ی همکاریهای دفاعی و مبارزه با تروریسم بصورت تلفنی گفتگو نمود.

سرلشکر باقری در ابتدا ضمن تبریک به «ثابت محمدالعباسی» به عنوان وزیر دفاع جدید کشور عراق اظهار داشت: جنابعالی از افراد خوشنام و دارای سوابق مدیریتی خوب و شایسته ای هستید که این شاخصه می تواند پشتوانه خوبی برای شما در این مسئولیت مهم و خطیر باشد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جایگاه مقام والای شهدا، به ویژه شهیدان مبارزه با تروریسم و داعش، سردار سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در تاریخ دو کشور ماندگار هستند، اشاره کرد: وضعیت موجود روابط نظامی دو کشور در سطح انتظار بنده نیست و مردم و نیروهای مسلح دو کشور باید شاهد روابط بسیار عالی با یکدیگر باشند و این امر مهم از مسئولیت های مهم من و شما است.
سرلشکر باقری ادامه اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ظرفیت و توانمندی های زیادی را در زمینه های مختلف همچون مبارزه با تروریسم و صنعت دفاعی دارند که می توانند این تجربه و دانش را در اختیار نیروهای مسلح عراق قرار دهند که سبب شتاب بیشتری در راه رشد و بالندگی تامین امنیت کشور عراق شود.
وی با تکیه بر این که در سال ۲۰۱۵ سند تفاهم نامه ای در مورد همکاریهای دفاعی بین دو کشور منعقد شده بود که متأسفانه مواردی از بندهای آن اجرا نشده است، تصریح کرد: مقامات و فرماندهان دو کشور باید در سطوح مختلف رایزنی هایی را بصورت برنامه ریزی شده داشته باشند تا بتوانند با بهره گیری از تشکیل کمیسیون مشترک، همکاریهای بیشتر و مؤثرتری را با هم داشته باشند.

«ثابت محمدالعباسی» نیز در این گفتگوی تلفنی با یاد و گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که از شهدای دو کشور محسوب می شوند، اظهار داشت: دولت و ملت عراق هیچ زمانی نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و نابودی داعش را فراموش نخواهد کرد و ما همیشه قدردان مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وزیر دفاع عراق اضافه کرد: از جمهوری اسلامی ایران که ما را در تشکیل کابینه همراهی کرد تشکر می کنم و نیروهای مسلح جمهوری عراق آماده هرگونه همکاری نظامی با جمهوری مسلح ایران هستند.
در پایان این گفتگوی تلفنی، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از «ثابت محمدالعباسی» وزیر دفاع عراق جهت حضور در ایران دعوت به عمل آورد.

منبع: