در گفتگو با وزیر خارجه اوكراین؛ لاپید: اسرائیل از همکاری نظامی ایران و روسیه نگران است

به گزارش بهمن، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه اوکراین بر هراس باردیگر تل آویو از همکاریهای فزاینده ایران و روسیه تاکید کرد.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر هراس این رژیم از همکاری نظامی روسیه و ایران تاکید و اعلام نمود که تل آویو باوجود امتناع از فروش تسلیحات به کی یف، به حمایت خود از اوکراین ادامه می دهد.
به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» پنج شنبه شب طی تماسی تلفنی با «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، اظهار داشت: اسرائیل نگران همکاری نظامی روسیه و ایران است.
پایگاه خبری صهیونیستی «والا» هم گزارش داد که لاپید در این تماس تلفنی به کولبا اطمینان داد که موضع تل آویو، پشتیبانی از اوکراین در جنگ ضد روسیه است.
گفتگو میان لاپید و کولبا بعد از نامه ای صورت می گیرد که کی یف چند روز پیش به تل آویو ارسال کرد و در آن رسماً دریافت سامانه های پدافند هوایی را جهت کمک به ادعای مقابله با حملات روسیه با استفاده از پهپادها و موشک های بالستیک ساخت ایران درخواست نمود.
این اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی است که او پیش تر در مصاحبه با شبکه آر تی وی آی (RTVI) اظهار داشت: ما معتقدیم که روابط روسیه و ایران یک مشکل جدی نه تنها برای اسرائیل، بلکه برای اوکراین، اروپا و کل جهان است و تعامل روسیه با ایران تمام جهان را به خطر می اندازد.
گفتنی است در حالیکه «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز گذشته اعلام نمود که تل آویو به کی یف سلاح نخواهد فروخت و علاقه ای به حضور در جنگ اوکراین ندارد، رسانه های عبری گزارش دادند که یک شرکت صنایع امنیتی اسرائیل به ارتش اوکراین سامانه های ضد پهپاد فروخته که قادر به رهگیری پهپادهای جنگی است.

منبع: