از مسئولیت پذیری احزاب در اجتماعات هراس نداشته باشیم

به گزارش بهمن، یک فعال سیاسی با اشاره به لزوم تفکیکی میان اعتراضات مشروع با اغتشاشات، اظهار داشت: مسئولان از این که احزاب میدان دار و متولی برگزاری اجتماعات شوند، هراسی نداشته باشند.
محمدجواد آرین منش در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه اصل ۲۷ قانون اساسی نحوه برگزاری تجمعات را توضیح داده است، اظهار داشت: در قانون اساسی ذکر نشده است که به قانون دیگری برای اجرا نیاز است، چون برخی اصول قانون اساسی آمده است که جزییات را باید قانون دیگری مشخص نماید. اما برای اصل ۲۷ قانون اساسی ذکر نشده است که قانون دیگری نیاز است با اینحال در ایام اخیر گفته شده که دولت لایحه ای دراین زمینه را تهیه خواهدنمود و به مجلس ارسال می کند.
وی همین طور با اشاره به زمینه ها و زمینه های لازم برای برگزرای تجمعات مسالمت آمیز، افزود: در این ۴۳ سال قبل هیچ وقت زمینه لازم برای برگزاری تجمعات فراهم نشده است و به سبب فقدان همین زمینه ها، اعتراضات به اغتشاشات تبدیل گشته است. برای برگزاری تجمعات مسالمت آمیز به زمینه های فرهنگی، قانونی و حمایتی نیاز است. رهبری بر لزوم برگزاری کرسی های آزاداندیشی تاکید نمودند و بخشنامه هایی هم تهیه شد، اما به سبب نگرانی برخی مسئولان، این کرسی ها بصورت شایسته برگزار نشد. نهادهای متولی مثل نیروی انتظامی باید از تجمعات مسالمت آمیز حمایت کنند، شهرداری مکان مناسب را در اختیار معترضان قرار دهد و صداوسیما و رسانه ها آموزش موردنیاز را برای برگزاری اعتراض مسالمت آمیز داشته باشند.
این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در آخر با اعلان اینکه باید بین اعتراض و اغتشاش تفکیک قائل شویم، اظهار داشت: زمانی می توانیم جلوی اغتشاش را بگیریم که بستر لازم برای اعتراض مسالمت آمیز را فراهم نماییم. مسئولان نباید هراس داشته باشند که احزاب متولی و میدان دار برگزاری تجمعات باشند، برای اینکه احزاب هم یکی از زمینه های برگزرای تجمعات هستند.