کشته شدن ۳ نیروی حافظ صلح سازمان ملل در آفریقای مرکزی

به گزارش بهمن، سخنگوی سازمان ملل متحد از کشته شدن سه نیروی پاسدار صلح این سازمان درپی انفجار بمب در راه خودروی حامل آنها در جمهوری آفریقای مرکزی اطلاع داد.

به گزارش بهمن به نقل از پایگاه النشره، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد از کشته شدن نیروی پاسدار صلح این سازمان در جمهوری آفریقای مرکزی اطلاع داد.
بر اساس این گزارش، سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام نمود که سه نیروی پاسدار صلح بنگالی به دنبال هدف قرار گرفتن خودروی خود با بمب کشته شدند و یک نیروی دیگر هم در این حادثه زخمی شد.
دوجاریک همینطور افزود که این حادثه در جریان گشت زنی این نیروها در محور کوی-بوتونگ در حدود ۵ کیلومتری پایگاه موقت نیروهای پاسدار صلح در اوهام بندی به وقوع پیوست.
سخنگوی سازمان ملل متحد در عین حال با خانواده های این نیروهای حافظ صلح و دولت و ملت بنگلادش ابراز همدردی کرد و این حادثه را تسلیت گفت.
گفتنی است که جمهوری آفریقای مرکزی که از جانب سازمان ملل متحد بعنوان دومین کشور کمتر پیشرفته در جهان معرفی شده بعد از کودتا در سال ۲۰۱۳ غرق در جنگ داخلی خونین شده است.
این جنگ و نزاع داخلی ادامه دارد اما شدت آن از سه سال پیش کمتر شده است. ضمن این که اراضی این کشور همچنان خارج از کنترل دولت مرکزی است.
نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد متشکل از واحدهای نظامی برای آخر دادن به خشونت ها و نزاع های بوجود آمده در داخل یک کشور یا میان دو کشور درگیر از راه برقراری صلح و راهکارهای مسالمت آمیز هستند.

منبع: