چهارمین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در یک هفته اخیر

به گزارش بهمن، کره شمالی برای چهارمین بار در یک هفته اخیر، مبادرت به پرتاب موشک بالستیک کرد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام نمود که کره شمالی بامدادان شنبه موشک های بالستیک نامشخصی را به سمت سواحل شرقی دریای ژاپن شلیک کرد. این چهارمین پرتاب موشک بالستیک پیونگ یانگ در یک هفته اخیر و همزمان با افزایش تنش در شبه جزیره کره است.
این پرتاب موشکی بعد از آن انجام شد که ایالات متحده و کره جنوبی مبادرت به برگزاری بزرگترین مانور نظامی مشترک در پنج سال قبل با نام سپر آزادی کردند. همین طور پرتاب موشک بالستیک کره شمالی در بامدادان شنبه بعد از سفر هفته جاری «کامالا هریس»، معاون رییس جمهور آمریکا به کره جنوبی انجام شد.
گارد ساحلی ژاپن پرتاب حداقل دو موشک بالستیک توسط پیونگ یانگ را تائید کرد و به نقل از یک منبع دولتی اظهار داشت: موشک بالستیک دوم کره شمالی در خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن فرود آمده است.
کره شمالی قبل و پس از سفر معاون اول رییس جمهور آمریکا به کره جنوبی موشک هایی را شلیک کرده است.
این کشور همین طور امسال سرعت آزمایش های تسلیحاتی خودرا به طرز بی سابقه افزایش داد. پیونگ یانگ همین طور بتازگی یک آزمایش موشک بالستیک قاره پیما را برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ انجام داد که با واکنش های نگران آمیز گسترده در غرب روبرو شد.
آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک های بالستیک توسط کره شمالی مدت هاست که توسط شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده است و این شورا تا کنون در چند نوبت تحریم هایی را مقابل کره شمالی اعمال کرده است.
ارتش کره جنوبی اما در گزارش خود درباره ی پرتاب اخیر موشک بالستیک کره شمالی جزئیاتی از برد، ارتفاع و سرعت موشک ها ارائه نکرد.

منبع: