در مجمع عمومی سازمان ملل؛ بایراموف: ارمنستان هنوز از خاک جمهوری آذربایجان خارج نشده است

به گزارش بهمن، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن تاکید بر مقابله با هر گونه تهدید ضد اراضی خود اظهار داشت که نیروهای ارمنستان هنوز از خاک کشورش خارج نشده اند.

به گزارش بهمن به نقل از الجزیره، «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ضمن اشاره به تنش های نظامی اخیر کشورش با ارمنستان اظهار داشت: ارمنستان هنوز به صورت کامل از خاک جمهوری آذربایجان خارج نشده است و به فعالیتهای نظامی خود و مین گذاری در مناطق مرزی ادامه می دهد.
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه سخنانش اضافه کرد: ما به مقابله با هر گونه تهدید ضد اراضی خود پایبند هستیم و از ارمنستان می خواهیم تنش ها را متوقف نماید و به اصل حسن همجواری احترام بگذارد.
بایراموف همینطور اظهار داشت: امیدواریم ارمنستان حسن نیت نشان دهد و در مذاکرات واقعی برای ساختن آینده ای بهتر برای نسل های هر دو کشور مشارکت کند.
این اظهارات وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در حالی است که نخست وزیر ارمنستان خروج فوری نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان از خاک این کشور را خواهان شد.
«نیکول پاشینیان» روز شنبه در دیدار با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا در نیویورک بر ضرورت خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان تاکید کرد.
نخست وزیر ارمنستان در این دیدار، درگیری نظامی جمهوری آذربایجان ضد ارمنستان را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: این اقدام باعث اشغال سرزمین های ارمنستان از جانب (جمهوری) آذربایجان شده است. دور جدید درگیری ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان هفته گذشته شروع شد و به قول نخست وزیر ارمنستان، در دور جدید درگیری ها حداقل ۱۰۵ سرباز ارمنی کشته شدند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان هم اعلام نمود که ۵۰ نظامی این کشور در این درگیری ها کشته شدند.

منبع: