اولیانوف: ایران از محورهای جلسه شورای حکام است

بهمن: بهمن: نماینده روسیه در سازمان های بین المللی واقع در وین در توییتی عنوان نمود که بررسی مسائل پادمانی ایران یکی از محورهای گفت و گو در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی واقع در وین روز دوشنبه در توییتی نوشت: جلسه سپتامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز دوشنبه شروع خواهد شد. انتظار می رود که انتقال مواد هسته ای در قالب ایمنی هسته ای “آکوس”، امنیت و مسائل پادمانی در اوکراین و همین طور نظارت و مسائل پادمانی در ایران از موضوعات محوری باشند.
در گزارش فصلی اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که خبرگزاری رویترز بخش هایی از آنرا منتشر نموده بود، تاکید گردیده است که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران با خلوص ۶۰ درصد، از میزان لازم برای ساخت سلاح هسته ای فراتر رفته است.
آژانس همین طور اعلام نموده که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران به ۱۹ برابر حد تعیین شده در توافق هسته ای برجام رسیده است.

با وجود این که پیش تر پرونده “منشا ذرات اورانیوم در سایت های هسته ای” در جریان امضای توافق برجام به شکل کامل بسته شده بود، آژانس درگزارش ثانویه خود بار دیگر مدعی شده است که ایران همچنان پاسخ های معتبری در ارتباط با منشا ذرات اورانیوم کشف شده در سه سایت هسته ای اعلام نشده، ارائه نکرده است.
لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال روز چهارشنبه در توییتی نوشت: بعد از تماس اخیر آمریکا و تروئیکای اروپایی دریافتم که هفته آتی هیچ قطعنامه ای مقابل ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی صادر نخواهد شد.