در پی افشاگری های مدیرعامل فیسبوك؛ ترامپ خواهان برگزاری مجدد و فوری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد

بهمن: رییس جمهور سابق آمریکا، برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ یا اعلام نام او به عنوان پیروز برحق در آن انتخابات را خواهان شد.

به گزارش بهمن به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره ی کنترل رسانه های اجتماعی بزرگ توسط سازمان های اطلاعاتی این کشور، خواست تا «برنده» انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ اعلام گردد.
ترامپ در شبکه اجتماعی خود نوشت: حالا بطور قطعی مشخص شده که اف بی ای داستان لپ تاپ هانتر بایدن را لاپوشانی کرده است. آنها آگاهانه این کار کردند برای اینکه می دانستند که اگر این کار را نکنند، ترامپ بسادگی پیروز انتخابات ۲۰۲۰ می شود.
وی اضافه کرد: این تقلبی گسترده و مداخله انتخاباتی در سطحی است که تا حالا در تاریخ کشور رخ نداده است.
ترامپ در ادامه ادعا نمود که راه حل این است که یا او به عنوان «پیروز برحق» انتخابات معرفی شود و یا این که دولت باید «انتخابات ۲۰۲۰ را معیوب و غیرقابل ترمیم اعلام و بلافاصله انتخابات جدیدی برگزار کند!»
مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیس بوک بتازگی گفته است که این شبکه اجتماعی در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و به سفارش پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، انتشار گزارش افشاگرانه نشریه نیویورک پُست درباره ی محتویات لپ تاپ هانتر بایدن، پسر جو بایدن، رییس جمهور فعلی آمریکا را محدود و دسترسی به آنرا کنترل کرده است.
این لپ تاپ که جعلی نبودن آن بعدها تأیید شد، حاوی اطلاعاتی رسواکننده درباره ی پسر جو بایدن همچون مصرف مواد مخدر و معاملات تجاری خارجی و مشکوک بود؛ معاملاتی که بعضاً برای شخص جو بایدن منافع مالی به دنبال داشته است.
زاکربرگ گفته بود که اف بی آی به او درباره ی فریبکاری روسیه و مداخله این کشور در انتخابات ریاست جمهوری، هشدار داده و حتی کارزار انتخاباتی جو بایدن هم، در آن برهه محتویات لپ تاپ هانتر بایدن را «پروپاگاندای روسیه» توصیف کرده بود.
فیسبوک تنها شبکه اجتماعی نبود که انتشار گسترده داستان لپ تاپ هانتر بایدن را محدود کرد، بلکه توئیتر نیز هرگونه اشاره به این گزارش را ممنوع و حتی حساب کاربری نشریه نیویورک پست را برای مدتی موقت، مسدود کرد.

منبع: