سه شرط انصارالله برای پیشرفت در مذاکرات نظامی در یمن

به گزارش بهمن، رئیس کمیته نظامی جنبش انصارالله یمن، پرداخت حقوق کارمندان دولتی، رفع محاصره بندر الحدیده و افزایش پروازها از فرودگاه بین المللی صنعا را بعنوان سه شرط اصلی پیشرفت در مذاکرات نظامی بیان نمود.

به گزارش بهمن به نقل از وبگاه اسپوتنیک، عبدالله الرزامی رئیس کمیته نظامی جنبش انصارالله یمن، پرداخت حقوق کارمندان دولتی، رفع محاصره بندر الحدیده و افزایش پروازها از فرودگاه بین المللی صنعا را بعنوان سه شرط اصلی پیشرفت در مذاکرات نظامی بیان نمود.
رئیس کمیته نظامی جنبش انصارالله این سخنان را در مذاکرات با نماینده دولت سرسپرده یمن، در امان (پایتخت اردن) مطرح کرده است، مذاکراتی که از جانب سازمان ملل برای خروج از بحران یمن برگزار می گردد.
عبدالله الرزامی در ادامه از عدم حضور طرف مقابل در مذاکرات برگزار شده در پایتخت اردن انتقاد نمود و اظهار داشت: نقض آتش بس از جانب ائتلاف متجاوز با ادامه حملات ضد یمن همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: طرف مقابل همچنان کشتی های ما را در توقیف نگه داشته است و به تعهدات خود در زمینه رفع توقیف این کشتی ها عمل نکرده است.
رئیس کمیته نظامی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: امکان پیشرفت در مذاکرات نظامی تا زمان پرداخت حقوق کارمندان، پهلو گرفتن کشتی ها در بندر الحدیده و افزایش پروازهای هوایی از صنعا وجود ندارد.
وی خواهان بازگشایی بندرگاه های یمن در جهت ورود مشتقات نفتی و کالاهای تجاری و بازرگانی به یمن شد و تصریح کرد: محاصره و دزدی دریایی از یمن بر خلاف همه قوانین و عرف های بین المللی قرار دارد.
گفتنی است نمایندگان جنبش انصارالله یمن روز پنج شنبه هفته گذشته در جهت برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با نمایندگان دولت سرسپرده یمن وارد امان پایتخت اردن شده اند. دورهای قبلی این مذاکرات اما تابحال نتیجه بخش نبوده است.

منبع: