در بیانیه ای اعلام شد؛ استقبال عربستان سعودی از خبر کشته شدن ایمن الظواهری

به گزارش بهمن وزارت امور خارجه عربستان با صدور اطلاعیه ای از اعلام خبر کشته شدن سرکرده سازمان تروریستی القاعده استقبال کرد.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور اطلاعیه ای از اعلام خبر کشته شدن «ایمن الظواهری» رئیس سازمان القاعده در حمله پهپادی آمریکا به محل اختفای وی در کابل که یامداد سه شنبه توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام شد، استقبال کرد.
در این بیانیه که خبرگزاری رسمی عربستان (واس) آنرا منتشر نموده آمده است: این الظواهری از سرکرده های ارشد تروریسم بود که برنامه ریزی و اجرای عملیات های نفرت انگیز تروریستی ضد آمریکا، عربستان و سایر کشورهای جهان را هدایت می کرد و بر اثر این عملیات ها، هزاران انسان بیگناه از اتباع کشورها و ادیان مختلف همچون شهروندان سعودی کشته شدند.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه عربستان، ریاض بر اهمیت تقویت همکاری و متحد کردن تلاشهای بین المللی برای مقابله با آفت تروریسم و ریشه کن کردن آن تاکید کرد و از همه کشورهای جهان خواست در این راه و برای حمایت و دفاع از بیگناهان ضد گروههای تروریستی با یکدیگر همکاری کنند.
این بیانیه وزارت خارجه عربستان در حالی صادر می شود که ریاض از جانب خیلی از مراجع قضایی و حقوقی بین المللی به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای تروریستی در کشورهای مختلف متهم بوده و بعنوان خاستگاه این گروه ها و بخصوص سازمان تروریستی القاعده شناخته می شود.
گفتنی است جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صبح سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در یک حمله پهپادی اطلاع داد و اعلام نمود: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را که در طراحی حملات ۱۱ سپتامبر دست داشت، کشتیم. اجازه نخواهیم داد افغانستان پناهگاهی برای تروریست ها شود.
بایدن اضافه کرد: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را روز شنبه گذشته طی یک حمله هوایی در افغانستان کشتیم. ما محل الظواهری را طی سالجاری شناسایی کردیم و یک هفته قبل با احتیاط اجرای این حمله را بررسی نمودیم. رئیس جمهور آمریکا در عین حال ادعا نمود که در حمله پهپادی برای کشتن الظواهری به هیچ شهروند و غیرنظامی صدمه نرسیده است.
بایدن با اشاره به اینکه الظواهری چندین دهه مغز متفکر حملات به آمریکایی ها بود و این سرکرده تروریست ها دیگر وجود ندارد، مدعی شد: حالا عدالت برقرار شده است.
لازم به ذکر است که رسانه های آمریکایی صبح سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله پهپادی در افغانستان اطلاع داده بودند.
اَیمن الظواهری دومین سرکرده سازمان تروریستی القاعده، در سال ۲۰۱۱ جانشین اسامه بن لادن شد.

منبع: