رویترز: انتخابات پارلمانی سنگال با نگرانی از آینده حزب حاکم انجام شد

سنگال روز یکشنبه شمارش آرای انتخابات پارلمانی را شروع کرد و قرار نتایج این انتخابات به زودی اعلام گردد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، سنگال روز یکشنبه شمارش آرای انتخابات پارلمانی را شروع کرد.
انتخابات پارلمانی فعلی باتوجه به افزایش مخالفت ها با حزب حاکم این کشور از اهمیت زیادی برخوردارست و نشان خواهد داد که آیا حزب حاکم توان حفظ موقعیت خود در قدرت را خواهد داشت یا خیر؟ افزایش قیمت مواد غذایی با اهمیت ترین دلیل مخالفت ها و نارضایتی ها در سنگال طی یک سال قبل محسوب می شود.
حدود هفت میلیون رأی دهنده سنگالی واجد رأی دادن بودند، اما مشارکت تا حوالی ظهر تنها ۲۲ درصد اعلام گردید.
سنگال ۱۷.۵ میلیونی در بین باثبات ترین دموکراسی های آفریقای غربی به حساب می آید، هرچند وضعیت در چند سال اخیر بطور فزاینده ای بدتر شده است.
اعتراضات خشونت آمیز سال قبل بعد از دستگیری مخالف اصلی دولت، «عثمان سونکو»، به بهتان تجاوز جنسی شروع شد. سونکو که در آخرین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۹ سوم شده بود، این اتهامات را رد کرده و می گوید که بازداشتش با انگیزه سیاسی انجام شده است. از طرف دیگر، منتقدان عثمان سونکو چهره مطرح مخالف دولت در سنگال، وی را عوام فریبی توصیف می کنند که از تفکرات سلفی پیروی می کند.
عثمان سونکوی ۴۶ ساله که خودرا چهره ضد سیستم معرفی کرده است، هدفش را مبارزه با سیاستمدارانی اعلام نموده که از آنها به عنوان فاسدان خود فروخته به خارجی ها یاد می کند. این نوع رفتار و شعارهای سونکوی نظر مساعد طرفدارانش که عمدتا از جوانان هستند را جلب کرده است.