در جمع مردم همدان رییس جمهور: مقرر است عقب ماندگی ها را جبران نماییم

به گزارش بهمن رییس جمهور با اعلان اینکه باید حداکثر ظرف دو ماه آتی مسئله آب همدان به سامان برسد، اظهار داشت: مسئله آب مردم استان همدان را رنج می دهد و به مسئولان استان و مدیران مربوطه تاکید شده است.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، سیدابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه ۶ مردادماه در دیدار با مردم دارالمؤمنین و دارالمجاهدین همدان در ورزشگاه شهید سلیمانی، اظهار نمود: دو رمز مهم موفقیت مردم این شهر و دیار ایمان، اعتقاد و باور به خدا و مجاهدت در راه حق است که دو وصف مردم این سامان است. حقیقتاً همدان مهد مردان و زنان فرهیخته ای است که در طول تاریخ نام آور شدند. فقیهان، فیلسوفان، حکیمان و چهره های نامدار، با اینکه نام عین القضات همدانی، نام بوعلی سینا و باباطاهر بر زبان جاری می شود و بزرگانی از علما و فلاسفه که نه فقط در استان همدان، در جهان اسلام تأثیرگذار بوده اند، رشادت و ایستادگی در ایام جنگ و دفاع مقدس یادمان نمی رود که چگونه با رشادت و شجاعت مردم استان همدان، مردم شهر و روستا فرزندانشان را به جبهه می فرستادند و شهدایی که در جای جای این استان تشییع می شد.
وی اضافه کرد: افتخار خدمت رسانی به مردم این استان را در سالهای ۶۱ و ۶۲ داشتم. یاد سردار شهید همدانی و خیلی از شهدای سرافراز استان گرامی باد. حقیقتا باید اظهار داشت که مردم استان همدان در دفاع مقدس که در مقابل بمبارانی که شبانه روز مردم را از ناحیه صدام تهدید می کرد، خیلی خوش درخشیدند، ایستادگی، رشادت و بصیرت مردم استان دشمن را ناامید و دوستان را امیدوار کرد.
رئیسی تصریح کرد: امروز هم تکلیف همه ما این است که در محضر مقدس شهیدان و خانواده های معزز و مکرم آنها و مجاهدان و ایثارگران و سلحشورانمان دِین خویش را همه ما بازماندگان به شهدا ادا نماییم، امروز عرصه مبتلا شدن و امتحان بزرگ است. شهدا در این حوزه و امتحان نمره آوردند و قبول شدند. خانواده معظمشان با صبر، استقامت و بردباری نمره آورده و موفق شدند. امروز هم نوبت خدمتگزاران و همه کسانی است که در کسوت خدمتگزاری به مردم در هر کجای این مرزو بوم در ابتلای بزرگ یعنی خدمت به مردم و نهراسیدن در مقابل تهدیدات و در مقابل تحریم ها و محدودیت ها و موانع احتمالی باید تلاش کنند. امروز خداوند متعال به این کشور و استان ظرفیت های بسیاری مرحمت کرده، از مهم ترین ظرفیت ها مردان و زنان مؤمن و مجاهدی هستند که پشتیبان این نظام و دولت هستند که برای ما همه این ابراز محبت ها مسئولیت آور است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: مساله آب مردم استان همدان را رنج می دهد و تاکید شده است به مسؤلان استان و مدیران مربوطه که کار آبرسانی به استان را با جدیت دنبال کنند، با اینکه این پروژه با ۱۷ سال تأخیر انجام شده و در این راستا عقب ماندگی وجود دارد اما مقرر است که عقب ماندگی ها را جبران نماییم.
وی تاکید کرد: از مسؤلان می خواهم با کارهایی که انجام داده اند مساله آب را حداکثر در دو ماه آینده به سامان برسانند، امروز مساله تولید، کشاورزی و فعال بودن صنایع همچون مسائل کلیدی در استان است و اینها باید رونق پیدا کند، اگر واحدهای صنعتی تعطیل می باشد باید راه بیفتد؛ چونکه باعث اشتغال بیشتر خواهد بود.
رئیسی ضمن اشاره به این که در استان زیرساخت هایی موجود است، بیان نمود: با وجود همین زیرساخت ها بخشی از نگرانی های مردم در مورد بیکاری رفع خواهد شد و نیازی به ایجاد زیرساخت جدید نیست، ایجاد حداقل ۲۷ هزار شغل در دستور استانداری همدان است، برای تحقق این مهم همه بخش های استان باید تلاش کنند تا خط تولید در همدان ایجاد و فعال شود. زمینهای بیشتری در امر کشاورزی برای تولید با اصلاح الگوی کشت و مدیریت آب در دسترس قرار گیرد.
وی ضمن اشاره به این که یکی از نگرانی های ما در استان بیکاری است، خاطرنشان کرد: در شورای اداری که امروز در استان برگزار می شود، از مسؤلان استانی می خواهم ایجاد ۴۰ هزار شغل را برنامه ریزی کنند و در دستور کار قرار دهند تا بخش قابل توجهی از این مشکل تا انتهای سال حل شود.
رئیس جمهور در ادامه به مساله مسکن اشاره و اظهار نمود: یکی دیگر از نگرانی های ما در مورد وضعیت مسکن زوج های متأهل و جوان است که از مشکل اجاره و نداشتن مسکن رنج می برند، حل این مشکل را تکلیف قانونی می دانیم، در این حوزه در برنامه ریزی های سفر بعنوان نیازهای جدی همدان به آن خواهیم پرداخت چونکه یکی از دغدغه های اصلی این استان است.
وی اضافه کرد: از مسؤلان می خواهم که کار ایجاد مسکن را با همکاری خود مردم انجام دهند چونکه خیلی از تحصیلکرده ها آماده هستند با تشکیل تعاونی زمین به آنها داده شود و تسهیلات و مصالح هم کمک گردد تا کار دنبال شود، در این رابطه باید از خود مردم کمک گرفت بخصوص جوانان که آمادگی دارند در ساخت مسکن به دولت کمک کنند ازاین رو عرضه تسهیلات لازم بخصوص زمین برای کسانی که نیازمند مسکن هستند و شناسایی شده اند، با سرعت بیشتر صورت گیرد تا شاهد باشیم این نیاز فوری استان با تعامل هر چه سریع تر برطرف شود، در این خصوص باورمان این است که از اراضی موجود در حوزه شهرها، شهرستان ها و بخش ها که در ارتباط با دولت می باشد و در قانون هم این اجازه داده شده است که در ارتباط با مساله مسکن مورد استفاده قرار دهیم و عزیزان هم همت کنند.
رئیسی خطاب به مردم همدان که امتحان خویش را در عرصه های مختلف پس داده اند، اظهار داشت: یقین داریم برنامه های دولت بدون مساعدت و همیاری مردم به جایی نخواهد رسید و امروز افتخار داریم که مردم را همراه دولت داریم و امروز اصلاحاتی که در حوزه های اقتصادی دارد رخ می دهد، ایستادگی شما حقیقتا دشمن را ناکام گذاشت و یقین داریم ایستادگی مردم در عرصه های مختلف دشمن را ناکام تر خواهد گذاشت.
وی تصریح کرد: امروز عرصه خدمتگزاری برای خدمتگزاران در این استان و در همه کشور با اخلاص و مردم داری کاملاً وجود دارد. روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه نه تنها آنها را که همه ما را سفارش کردند به توجه به مردم پس از توجه به خدا، توجه به مردم و مردم داری یعنی این که به خواست مردم به نفع مشکل مردم بخصوص جوانان توجه گردد.
رئیسی بیان نمود: من به شما مردم عزیز همدان عرض می کنم همواره در دولت در شوراهای اداری و جلساتی که با همکاران دارم، همواره تاکید کرده ام که مردم داری و توجه به خواست و نیاز مردم از مهم ترین مسئولیت های دولت می باشد و ما دولت مردمی، تمام تلاشمان را به کار می گیریم که این تحقق عینی و عملی پیدا کند یعنی مردم تمام احساسشان این باشد که دولت با تمام وجود در خدمت مردم است.
وی تصریح کرد: در دنیا تمام سیاسیون دم از مردم می زنند اما امام (ره) بزرگوار ما وقتی از مردم سخن می گوید فرق می کند، کشورهای دنیا بعنوان تشریفات از مردم حرف می زنند اما امام و رهبری با تمام وجود و اعتقاد از مردم حرف می زنند و مردم را باور دارند و ما هم به تبعیت از امام و رهبری و امیرالمؤمنین (ع)، امام بیان که تمام زندگی ایشان توجه به مردم بود، یکی از افتخاراتمان این است که دولتی مردمی باشیم، یعنی نگاه به خواسته ها و رفع مشکلات مردم.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بدانید امروز دغدغه شما، دغدغه ماست و همه تلاش دولت من است که در حوزه های اقتصادی با مقاومت و استقامتی که شما دارید و با پیگیری های دولت کار را به نحوی پیش ببریم که دست رانتخواران، دست مفسدان و روابط ناسالم در کشور و سازمان اداری کشور قطع شود.
وی اضافه کرد: بنده بعنوان خدمتگزار و طلبه ای که با اعتماد شما مردم مسئولیت دارم، روز گذشته در دستگاه قضایی با مفسدان مبارزه می کردم و امروز باید در دستگاه اجرایی بسترهای فسادزا و بسترهایی که باعث می شود افرادی فساد و رانتخواری کنند و نگذارند مردم به حقشان برسند و تا اقدامی می نماییم جیغشان درمی آید، را اصلاح کنم. آنچه مهم می باشد خواست عموم مردم است.
رئیسی با تاکید بر این که رضای خدا و اعتماد عموم مردم در هر اقدامی برایمان اهمیت دارد، مطرح کرد: امکان دارد افرادی در این بین با برخی اقدامات ناراحت شوند چونکه زمینه ها از آنها سلب می شود اما اشکالی ندارد، امیرالمؤمنین (ع) به مالک اشتر گفت به خواست عموم مردم توجه کند نه خواص، شاید خواص نپسندند اما اشکال ندارد ازاین رو تلاش دولت باید در جهت حل مشکلات عموم مردم باشد.
وی در بخش پایانی سخنانش در جمع مردم همدان اظهار نمود: مساله فرهنگی آخرین نکته است، استان همدان دارالمؤمنین و دارالمجاهدین است و باید این هویت برای این شهر و استان بعنوان افتخار همواره بماند و معلوم شود که پرچمدار ایمان و مجاهدت در راه خدا بوده و سرداران و سرافرازانی تقدیم کرده است.
رئیس جمهور حفظ اصالت های استان را از لزوم های فرهنگی برای مردم و دولتمردان دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت های این استان مثل گردشگری را بسیار مهم می دانم، رونق اقتصاد گردشگری در این استان هم رونق اشتغال است و هم اقتصاد گردشگری را فعال و فعال تر می کند.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشاورزی و روستا هر چه فعال تر شود، شاهد مهاجرت روستائیان به شهر و حاشیه نشینی ها نخواهیم بود، اذعان کرد: باید برای روستایی کشاورزی و کار در روستا صرف کند یعنی اگر تسهیلاتی هست باید به آنها داده شود و به روستایی بگوییم محصولاتت روی دست نمی ماند و باید تضمین خرید محصولات او را داشته باشیم ازاین رو اگر اقتصاد کشاورزی فعال شود، یقین داریم روستایی در حاشیه نمی نشیند.
رئیسی تصریح کرد: فعال کردن اقتصاد کشاورزی و روستایی، اقتصاد گردشگری و اقتصاد معدن جزء اولویت های دولت می باشد و مصمم هستیم این موارد را دنبال نماییم و آنچه مردم همدان شاهدش باشند آن تلاش و فعالیت مجاهدانه همه دولتمردان باشد و بنده بعنوان یک خدمتگزار در خدمت مردم باشم.

منبع: