امیر عبداللهیان در گفت وگو با جوزپ بورل: ایران از ادامه مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال می کند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر چهارشنبه(۵ مرداد) در گفت وگوی تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آخرین وضعیت گفت و گو برای رفع تحریم ها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت وگوی تلفنی، ضمن قدردانی از کوشش های جوزپ بورل و انریکه مورا معاون وی، اظهار نمود: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: اگر آمریکا با واقع بینی در راه دستیابی به راهکار و حصول توافق گام بردارد، توافق خوب قابل دسترس همه طرفها خواهد بود.
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از شروع مذاکرات تا حالا همیشه حسن نیت و اراده جدی خودرا برای رسیدن به توافق نشان داده است.
امیرعبداللهیان با اشاره به متن ارائه شده اخیر از طرف بورل، اشاره کرد: ایران از ادامه مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال می کند.
وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: آمریکا همیشه اظهار می دارد که خواهان توافق است، پس باید در متن توافق و در عمل این رویکرد مشاهده شود.
جوزب بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت و گو گفت: طرف ایرانی تا حالا اراده مثبت و جدی در روند مذاکرات از خود نشان داده و الان زمان آنست که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.
بورل بار دیگر بر آمادگی خود و معاونش برای تسهیل و تسریع این روند بوسیله ارتباط و رایزنی با همه طرف ها تاکید کرد.
طرفین در این گفت و گو درباب چگونگی ادامه مسیر، بحث و تبادل نظر کردند.