در پاسخ به تماس تلفنی نخست وزیر پاكستان رئیس جمهور: ایران محدودیتی برای توسعه روابط با پاکستان ندارد

بهمن: رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مانع و محدودیتی برای توسعه روابط با پاکستان ندارد، عنوان کرد: سطح فعلی روابط تهران – اسلام آباد متناسب با ظرفیت های متنوع دو کشور نیست و برگزاری منظم کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی می تواند مسیر ارتقای سطح روابط دو کشور را هموار کند.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در پاسخ به تماس تلفنی «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دولت و ملت دوست و برادر این کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای روابط خود با پاکستان قائل است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه سطح فعلی روابط تهران-اسلام آباد متناسب با ظرفیت های متنوع دو کشور نیست، اضافه کرد: آماده گسترش روابط و افزاش تبادلات و همکاریهای دو کشور بخصوص در عرصه های انرژی و کشاورزی هستیم.
دکتر رئیسی ضمن اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران مانع و محدودیتی برای توسعه روابط با پاکستان ندارد، عنوان کرد: برگزاری منظم کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی مسیر ارتقای سطح روابط دو کشور را هموار خواهد نمود.
رئیس جمهور با ابراز خشنودی از امکان پذیرایی کشورمان از زائرین پاکستانی بارگاه مقدس امام هشتم (ع) خاطرنشان کرد: ایران بهترین دوست کشورهای همسایه در شرایط مختلف است.
آقای «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان هم در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دولت و ملت و هم رهبر معظم انقلاب، از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای خاموش کردن آتشسوزی در بخشی از جنگل های این کشور و هم پذیرایی مطلوب از زائرین پاکستانی حرم امام رضا (ع) از جانب کشورمان قدردانی کرد.
نخست وزیر پاکستان با اشاره به اینکه روابط پاکستان و ایران فراتر از روابط همسایگی، قرن ها بعنوان روابطی برادرانه تداوم داشته و هر دو کشور از یک کیش و دین و جزو یک خانواده هستند، اظهار داشت: از توجه و تلاش ایران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه همچون پاکستان سپاسگزاری می کنم.
شهباز شریف با تکیه بر ضرورت برگزاری هر چه سریع تر نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور اضافه کرد: پاکستان علاقه مند به گسترش تبادل کالا و تهاتر و هم همکاری در زمینه انرژی با ایران است.
نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: خواستار بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و بهبود وضعیت زندگی مردم این کشور و هم فراهم شدن زمینه بازگشت آوارگان افغانستانی به کشور خودشان هستیم.

منبع: