توسط پدافند هوایی ارتش روسیه؛ همه موشک های شلیک شده به بلگورود در هوا منهدم شدند

بهمن: وزارت دفاع روسیه ضمن عرضه آخرین گزارش از وضعیت خسارات طرف اوکراینی در میدان نبرد، اعلام نمود که ملی گرایان اوکراینی موشک هایی به منطقه بلگورود شلیک کردند که همه آنها رهگیری و منهدم شدند.

به گزارش بهمن به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع روسیه در آخرین گزارش خود درباره میزان خسارات و تلفات وارد شده به طرف اوکراینی اعلام نمود که پدافند هوایی ارتش این کشور دو فروند جنگنده «سوخو-۲۵» ارتش اوکراین را بر فراز مناطق «خارکیف» و «میکولایف» سرنگون کرده است.
همچنین واحد مذکور در شبانه روز گذشته ۱۰ فروند پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق «زاپروژیا»، خارکیف و جمهوری خلق دونتسک رهگیری و منهدم نموده است. هشت قبضه راکت شلیک شده از سامانه های پرتاب چندگانه راکت همچون ۴ سامانه «هیمارس» در جمهوری خلق لوهانسک و ۴ قبضه راکت شلیک شده از سامانه «اوراگان» در مناطق دونتسک، لوهانسک و خارکیف رهگیری و سرنگون شدند.
وزارت دفاع روسیه همین طور درباره حملات بامدادان گذشته به منطقه مرزی «بلگورود» اظهار داشت: سامانه های دفاع هوایی روسیه هر سه فروند موشک بالستیک را که توسط ملی گرایان اوکراینی به سمت بلگورود شلیک شده بودند، در هوا منهدم کردند.
وزارت دفاع روسیه در ادامه گزارش خود افزود که ارتش این کشور با بهره گیری از تسلیحات نقطه زن توانست سه جوخه توپخانه و پنج جوخه خمپاره انداز ارتش اوکراین را منهدم نماید. همین طور هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمینی روسیه به همراه نیروهای موشکی و توپخانه ای ارتش این کشور ۳۲ مقر فرماندهی، یک انبار مهمات و نیروهای انسانی و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین در ۲۸۷ ناحیه را هدف قرار دادند.
وزارت خانه مذکور در آخر اظهار داشت: در مجموع و از زمان شروع عملیات ویژه نظامی، ۲۲۹ فروند جنگنده، ۱۳۴ فروند بالگرد، یک هزار و ۴۴۰ فروند پهپاد، ۳۵۳ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار و ۸۹۳ دستگاه تانک و سایر خودرو های زرهی، ۷۰۴ سامانه پرتاب چندگانه راکت، ۳ هزار و ۷۸ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و ۳ هزار و ۹۷۹ دستگاه خودروی ویژه نظامی ارتش اوکراین منهدم شده اند.