اعتراضات در ایالت اوهایو ده ها زخمی بر جا گذاشت؛ شلیک بیش از ۹۰ گلوله از طرف پلیس آمریکا برای قتل جوان سیاه پوست

بهمن: در پی قتل یک آمریکایی آفریقایی تبار در شهر آکرون در ایالت اوهایو، مردم این منطقه تظاهراتی گسترده برگزار کردند که به درگیری با پلیس آمریکا منجر گردید.

به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، «جایلند واکر» جوان ۲۵ ساله آمریکایی آفریقایی تبار روز گذشته در پی ارتکاب یک تخلف رانندگی، مورد تعقیب یک گشتی پلیس آمریکا قرار گرفته بود.
واکر بعد از فرار هدف تیراندازی پلیس آمریکا قرار گرفت و در نهایت کشته شد. پلیس آمریکا در شهر آکرون ایالت اوهایو مدعی شده که واکر در هنگام فرار، به سمت پلیس آمریکا آتش گشوده است. آنها همین طور اعلام نموده اند که در خودروی این جوان سیاه پوست، یک قبضه سلاح کشف و ضبط کرده اند.
منابع محلی در ایالت اوهایو نیز با اشاره به این که پلیس آمریکا جزییات این حادثه را منتشر نکرده، اعلام نمودند که در جریان قتل این جوان آفریقایی تبار، نیروهای پلیس بیش از ۹۰ گلوله به سمت وی شلیک کرده اند.
منابع آمریکایی اعلام نمودند که پلیس آمریکا در پی این حادثه نیروهای پلیس دخیل در قتل این جوان سیاه پوست را تا زمان اختتام تحقیقات بطور موقت بازداشت کرده است.
در پی کشته شدن این جوان سیاه پوست آمریکایی، مردم شهر آکرون که بیش از آفریقایی تبارها هستند مبادرت به برگزاری تظاهراتی گسترده کردند.
در جریان این تظاهرات مردم شعارهایی مقابل سرکوب سیاهان در آمریکا سر داده و خواهان توقف این اقدامات شرم آور شدند.

منبع: