جو بایدن مطرح كرد؛ ادامه کمک نظامی آمریکا به اوکراین

بهمن: رییس جمهور آمریکا از کمک نظامی جدید این کشور به اوکراین در ایام آتی آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از سی ان بی سی، «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری امروز پنجشنبه خود در نشست سران کشورهای عضو ناتو از ارائه کمک ۸۰۰ میلیون دلاری جدید به اوکراین، شامل دفاع هوایی آگاهی داد.
بایدن در این زمینه اظهار داشت: در ایام آینده، ما در نظر داریم اختصاص کمک نظامی بیش از ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین، شامل سیستم های دفاع هوایی پیشرفته، توپخانه و مهمات اضافی، رادارهای ضد سامانه های آتشبار، مهمات اضافی برای سامانه های پرتاب چندگانه راکت که قبلاً به اوکراین منتقل شده اند را اعلام نماییم.
وی همین طور در ادامه سخنان خود درباره نشست امسال در شهر مادرید پایتخت اسپانیا اظهار داشت: گمان کنم که همه مان موافق این مسئله که نشست امسال، نشستی تاریخی بود، هستیم.
رئیس جمهور آمریکا افزود که طی ۱۲ سال قبل که ناتو آخرین بار مفهوم راهبردی خودرا تدوین کرد، جهان تغییر کرده است. وی افزود: این جلسه در مورد تقویت اتحادهای ما، آمادگی برای چالش هایی بود که جهان امروز با آن مواجه می باشد و همین طور تهدیداتی که در آینده رخ خواهند داد.
وی همین طور از کمک های نظامی ۵۰ کشور به اوکراین آگاهی داد و اظهار داشت: متحدان ما در سراسر جهان مشارکت قابل توجهی برای مساعدت با اوکراین دارند. به ابتکار «لوید آستین» وزیر دفاع، بیش از ۵۰ کشور تعهدات جدیدی دراین زمینه داده اند و این یک تلاش جهانی برای پشتیبانی از اوکراین است.
رئیس جمهور آمریکا افزود: ما در مورد تامین حدود ۱۴۰ هزار سامانه ضد تانک، بیش از ۶۰۰ دستگاه تانک، تقریباً ۵۰۰ سامانه توپخانه، بیش از ۶۰۰ هزار خمپاره و همین طور سامانه های پیشرفته پرتاب چندگانه راکت، سامانه های ضد کشتی و سامانه های پدافند هوایی صحبت می نماییم.
بایدن همین طور با اشاره به تصمیم رهبران کشورهای گروه هفت (G۷) ( شامل انگلیس، آلمان، ایتالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه و ژاپن) در اجلاس اخیر این گروه جهت کاهش وابستگی به انرژی مسکو و شروع محدود کردن قیمت نفت و گاز روسیه، اظهار داشت: ما به تیم های خود فرمان داده ایم تا روی جزییات محدودیت قیمت نفت روسیه کار کنند تا درآمد پوتین کم شود و به آمریکایی ها و سایر مردم در پمپ بنزین ها صدمه ای نرسد.
رئیس جمهور آمریکا همین طور در ادامه اضافه کرد: ما و غرب به کشتی های روسیه جهت حمل و نقل نفت خدمات بیمه ارائه نخواهیم داد. بدین سبب آنها در تحویل نفت به مشتریانشان با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.
وی همین طور قول داد که روسیه در حفظ تولید نفت به علت دسترسی محدود به فناوری های تحت تحریم، گرفتار مشکل شود و اشاره کرد که سازوکار محدودیت سقف قیمت به روسیه اجازه خواهد تا از صادرات نفت خود کمتر از میزان فعلی سود ببرد.
بایدن همین طور با اشاره به سفر آتی خود به عربستان سعودی اظهار داشت که هدف وی از این سفر متقاعد کردن عربستان به افزایش تولید نفت بمنظور کاهش قیمت جهانی سوخت نیست.
وی اشاره کرد: من قصد ندارم در این مورد از آنها درخواستی داشت باشم. من قصد دارم در نشستی با حضور نمایندگان همه کشورهای خلیج فارس، این مسئله را مطرح کنم. قصد دارم اعلام کنم که افزایش مشترک تولید نفت از طرف همه و نه فقط از طرف عربستان سعودی، لازم است.
بایدن همین طور درباره فروش جنگنده های «اف-۱۶» (F-۱۶) به ترکیه اظهار داشت: ما باید آنها را بفروشیم، اما برای انجام این کار به تایید کنگره نیاز دارم و به گمانم می توانیم موافقت کنگره را جلب نماییم.
وی همین طور با رد این مسئله که این معامله بهایی است که ترکیه در ازای لغو اعتراض خود نسبت به پیوستن سوئد و فنلاند به ائتلاف نظامی ناتو دریافت می کند، اظهار داشت: انجام ندادن این کار به نفع ما نیست. به آنها (ترکیه) اطلاع دادم که از ماه دسامبر تا الان به هیچ وجه تغییر موضع نداده ام.
اشاره بایدن، به این مسئله است که وی در ماه دسامبر از فروش جنگنده های جدید اف-۱۶ به ترکیه و همین طور مدرن سازی اف-۱۶های درحال خدمت در این کشور حمایت کرده بود.

منبع: