رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعلام كرد اجرای کاداستر اماکن مذهبی سوریه با کمک ایران

به گزارش بهمن رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با سفیر سوریه اظهار داشت: بزودی تفاهمنامه همکاری ایران و سوریه در زمینه اجرای کاداستر اماکن مذهبی، زیارتی، تاریخی و فرهنگی کشور سوریه منعقد می شود.

به گزارش بهمن به نقل از قوه قضاییه، حسن بابایی در نشست با سفیر سوریه ضمن ابراز خردسندی از این دیدارگفت: این دیدار فرصت خوبی را فراهم نموده که جنابعالی با پیشرفت های این سازمان در حوزه کاداستر آشنا شوید و مصمم هستیم در تهیه نقشه های توصیفی به کشور سوریه کمک نماییم.

بابایی در ادامه اضافه کرد: ما با تمام توان و در امتداد توسعه سوریه در زمینه کاداستر شهری، روستایی، اراضی ملی و مبحث مالکیت فکری و ثبت شرکتها برای تحقق دولت الکترونیک حاضر به همکاری هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک با اعزام تیم کارشناسی و فنی سازمان به کشور سوریه اجرای کاداستر اماکن مذهبی و زیارتی را شروع خواهیم کرد.

«شفق دیوب» سفیر سوریه در نشست با رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: بنده به همراه همکاران امروز خوشحالیم که با شما هستیم و دستاوردهای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در تحقق دولت الکترونیک به شما تبریک می گوییم.

سفیر سوریه با اعلان اینکه روابط خوب دو کشور سوریه و ایران بر کسی پوشیده نیست و روابط راهبردی، تاریخی، دوستی و برادری این دو کشور بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و با وجود تمامی مشکلاتی که برای بر هم زدن این روابط انجام شده است این روابط روز به روز توسعه می­ یابد اضافه کرد: اولا این روابط منعکس کننده اراده رهبران دو کشور است، دومآً این روابط در خدمت منافع دو کشور است، سوما این روابط با وجود محور مقاومت در خدمت ثبات و امنیت منطقه است.

وی با اشاره به این که روابط دو کشور در سال ۲۰۱۱ شامل حوزه های جدیدی شده است بیان کرد: در جنگ صهیونیستی مقابل سوریه ما با هم در مقابل تروریسم و تروریست ها جنگیده و شهدای مشترک دادیم و مردم سوریه هیچ گاه شهید حاج قاسم سلیمانی وکسانی را که در کنارشان بودند را فراموش نمی کنند.

سفیر سوریه افزود: در حقیقت دولت و ملت سوریه قدردان دولت و ملت ایران است و انتظار ما این است که همچنین که در جنگ شهید دادیم، در بازسازی اماکن زیارتی هم شریک باشیم و دولت سوریه آماده است روابط خودرا در زمینه علمی، فناوری، گردشگری و دیگر حوزه ها توسعه دهد که این امر خود به سطح روابط سیاسی و راهبردی ما می افزاید و همکاری در زمینه های این سازمان ارزش افزوده ای برای روابط بهتر دو کشور شمرده می شود و نخستین محصول آن تبادل اطلاعات و تجربیات، سفر هیاتها و همکاری در تمامی حوزه های مهم و راهبردی است.

وی اضافه کرد: سوریه باوجود مشکلاتی که با آن مواجه بوده است گام های خوبی در هوشمندسازی و رسیدن به دولت الکترونیک برداشته است.

سفیر سوریه با اعلان اینکه مکالمات این جلسه به دمشق منتقل می شود اظهار نمود: مطمئنا توجه ویژه ای توسط مقامات صورت خواهد پذیرفت و از دکتر بابایی و همکاران محترم ایشان تشکر می نماییم و برای همکاری دو کشور در زمینه های ثبت اسناد و املاک سپاسگزاریم و سفارت سوریه کاملاً در خدمت شما و توسعه روابط دو کشور است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه اضافه کرد: امیدواریم که عرصه های مقاومت و دفاع، امروز به عرصه های سازندگی تبدیل گردد و بحث تولید علم و دانش استمرار یابد.

بابایی با اشاره به این که وظایف این سازمان با سه وزارتخانه در سوریه در ارتباط هست افزود: ما آمادگی کامل داریم که در پرتو سیاست های کلان کشور مبتنی بر همکاریهای همه جانبه، تفاهم نامه ای را در زمینه های مالکیت فکری، ثبت شرکت ها، کاداستر، برگزاری دوره های آموزشی و انتقال دانش منعقد نماییم.

منبع: