منابع یمنی خبر دادند؛ تظاهرات در عدن در اعتراض به افزایش قیمت سوخت

به گزارش بهمن منابع خبری از تظاهرات معترضان در عدن، واقع در جنوب یمن در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و نبود خدمات رسانی خبر دادند.
به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، منابع یمنی از تظاهرات در شهر عدن واقع در جنوب یمن در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و نبود خدمات رسانی در این شهر خبر دادند. بر طبق این گزارش، شهر عدن شامگاه یکشنبه شاهد تظاهرات در اعتراض به بالا رفتن قیمت های سوخت بود. این اعتراضات بعد از آن انجام شد که شرکت نفت عدن اعلام نمود که این شرکت تصمیم گرفته است قیمت بنزین را به میزان ۱۴ درصد افزایش دهد. طبق اعلام این مقام یمنی، اجرای این تصمیم از روز یکشنبه شروع شده است. طبق اعلام شاهدان عینی، معترضان به افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در عدن، با آتش زدن لاستیک، معابر اصلی در بخش المنصوره را مسدود کردند. معترضان تهدید کردند در صورتیکه به مطالبات آنها توجه نشود، اعتراضات را تشدید خواهند بخشید. تظاهرات کنندگان همینطور بهبود خدمات رسانی همچون در زمینه برق را که شاهد افزایش قابل توجه ساعات قطع برق است، خواهان شدند. تظاهرات کنندگان در عین حال تأمین فرآورده های نفتی به قیمت قبل و صرف نظر کردن از تصمیم غیرقابل توجیه افزایش قیمت ها را که خارج از توان خرید شهروندان و رانندگان خودروهاست، خواهان گردیدند.
این در حالی است که منابع آگاه در دولت مستعفی یمن پیش از این اعلام نموده بودند که عربستان گروه شبه نظامی جدیدی را بعنوان جایگزین گروههای شبه نظامی وابسته به نیروهای اماراتی را در عدن تشکیل داده است.
طبق اعلام منابع مذکور، نیروهای جدید که با عنوان «قوات الیمن السعید» از آن نام برده می شود، مقرر است کنترل شهر عدن را بر عهده داشته باشند.

منبع: