بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار بلینکن و وزیر خارجه قطر با موضوع ایران

بهمن: وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه ای از دیدار و گفت وگوی وزرای امور خارجه این کشور وقطر درباره مسائله منطقه ای و دوجانبه همچون ایران آگاهی داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا در اطلاعیه ای از دیدار و گفت وگوی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر آگاهی داد.
در این بیانیه آمده است: آنها درباره مسائل منطقه ای و دوجانبه همچون افغانستان، چالش های ناشی از ایران و اهمیت پشتیبانی از اوکراین گفت و گو کردند.
طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن و آل ثانی همین طور درباره موضوع فلسطین و اسراییل و اهمیت حقوق بشر نیز گفت و گو کردند.
همچینن وزیر خارجه قطر در گفت و گو با شبکه الجزیره درباره دیدار با بلینکن در واشنگتن اظهار داشت: با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباب مذاکرات هسته ای ایران و افق رسیدن به توافق رایزنی کردم. ما خواهان بازگشت تمام طرف ها به توافق هسته ای هستیم برای اینکه منجر به ایجاد صلح و امنیت در منطقه می شود.
او اشاره کرد: مذاکرات وین ساقط و متلاشی نشده است و تماسهای ما با ایران جایگزین مذاکرات نیست بلکه در امتداد کمک به آنست. ما بر این باوریم که توافق هسته ای افق های همکاری و گفت وگوهای منطقه ای گسترده تر با ایران را به وجود می آورد.
محمد بن عبدالرحمن اظهار داشت: ما با ایران و آمریکا بمنظور رسیدن به زمینه مشترک برای بازگشت به مذاکرات وین رایزنی می نماییم.

منبع: