رئیس شورای اجرایی حزب الله: آمریکا مانع اصلی لبنان در استخراخ ثروت ها و منابع نفت و گاز است

به گزارش بهمن رئیس شورای اجرایی حزب الله از آمریکا بعنوان اصلی ترین مانع لبنان در استخراج ثروت ها و منابع نفتی و گازی خود یاد کرد.

به گزارش بهمن به نقل از المیادین، رئیس شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد که لبنان از توان لازم برای استخراج منابع نفت و گاز خود برخوردار می باشد.
«هاشم صفی الدین» افزود که لبنان می تواند از تمام اهرم های فشار مستقل باشد و آمریکا علت اصلی ممانعت از استخراج ثروت ها و منابع نفتی از جانب لبنان است.
صفی الدین در مراسم یادبودی که از جانب حزب الله در حسینیه منطقه انصاریه برگزار شده بود اظهار داشت: دولت باید به شکل رسمی و آشکار مرزها و مناطق مورد مناقشه را اعلام نماید تا لبنانی ها شامل مقاومت، ارتش و ملت گرد هم آمده و چه آمریکا بخواهد یا نخواهد حق خویش را از عمق دریا به دست آورند.
رئیس شورای اجرایی حزب الله اضافه کرد: اتحاد لبنانی ها برای حل بحران ها و مشکلات سیاسی و اقتصادی که مردم از آن رنج می برند کفایت می کند. گزینه مقاومت گزینه تاثیرگذاری است که لبنان می تواند از راه آن ثروت ها و پیروزی های خویش را حفظ کند.
صفی الدین تصریح کرد: وقتی می خواهیم بحران های بزرگی همچون نفت و گاز را حل نماییم نیازمند همبستگی و مشارکت برای حل تمام مشکلات هستیم و ما همواره خواهان این امر بوده ایم. ما مقاومت قدرتمندانه و عظیمی را شروع کردیم چون که اولویت ما همواره مقاومت بوده است. امروز یکی از اولویت ها حل مشکلات اقتصادی می باشد و این به همگرایی نیاز دارد و ما برای نجات کشورمان در تمام موضوعات به آن احتیاج داریم.
وی اضافه کرد: مواضع نویدبخشی را از جانب مسؤلان و هم نمایندگان مستقل جدید شنیدیم اما این امر به اجرا و عمل نیازمند است.
این در حالی است که میشل عون رئیس جمهور لبنان درباره هرگونه فعالیت رژیم صهیونیستی در منطقه مورد مناقشه اخطار و آن را اقدامی خصمانه دانست.
عون اظهار داشت: مذاکرات ترسیم مرز دریایی ادامه دارد و هر اقدام یا فعالیت در منطقه مورد مناقشه به مثابه اقدام تحریک آمیز و خصمانه به حساب می آید.

منبع: