تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل و تقلبی

خرید دستگاه مناسب می تواند بسیار در سلامت افراد تاثیر گذار باشد. چرا که یک انتخاب نامناسب می تواند زیان بار باشد. پس در این مقاله از آبینه با ما همراه باشید تا این روش ها را برای شما شرح دهیم.

تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی یکی از از مهم ترین اقدامات هنگام خرید تصفیه آب می باشد. چرا که با شناخت روش های مختلف می توان خرید مطمئن را داشت. خرید دستگاه مناسب می تواند بسیار در سلامت افراد تاثیر گذار باشد. چرا که یک انتخاب نامناسب می تواند زیان بار باشد. پس در این مقاله از آبینه با ما همراه باشید تا این روش ها را برای شما شرح دهیم.

تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی

تشخیص یک دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی، بسیاری از افراد به دلیل آن که اطلاعاتی درباره دستگاه های تصفیه آب اصل از تقلبی ندارند به دام کلاهبرداری فروشندگان محصولات تقلبی می افتند. در این مقاله قصد داریم نشانه هایی برای تشخیص را برای شما بیان کنیم.

تشخیص دستگاه های تصفیه آب اصل از تقلبی بسیار سخت است. چون از نظر ظاهری شبیه به هم می باشند. دستگاه های تقلبی به هیچ وجه آب را تصفیه نمی کند.

چگونه سیستم تصفیه آب را انتخاب کنیم؟

انتخاب اینکه چه نوع از این سیستم ها برای شما بهترین کارایی و کاربرد را دارد، قدری مشکل است. اگر چه این انتخاب به خود فرد بستگی دارد، بنابراین باید عوامل زیر را در فرآیند انتخاب دستگاه مناسب در نظر بگیرید:

چه املاحی باید کاهش پیدا کنند؟

همه دستگاه ها ممکن است در حذف گروه های مشابهی از آلاینده ها، تاثیر یکسانی نداشته باشند.

اگر شما آلاینده ی خاصی را در آب مصرفی تان پیدا نموده اید، می توانید نمونه ای از آب را در مراکز معتبر آزمایش کنید. و همچنین می توانید سیستمی را انتخاب کنید که برای حذف آلاینده ی مورد نظرتان دارای تاییدیه باشد و نگرانی شما را برطرف کند.انواع تصفیه آب

بهترین دستگاه تصفیه آب دارای انواع مختلفی هستند:

سیستم های که آب مصرفی کل خانه را تصفیه می کنند و در بخش ورودی آب به منزل نصب می شوند. و پس از کنتور آب (لوله کشی شهری) و یا بعد از مخزن ذخیره تحت فشار (آب چاه) نصب می شوند. سیستم های که در محل مصرف آب نصب می شوند. این نوع از دستگاه تصفیه آب، را در محل مصرف تصفیه می کنند، مانند سینک آشپزخانه، یخچال و یا دوش حمام.

ممکن است برخی از آنها به صورت درون خطی نصب شوند در حالیکه برخی دیگر دارای یک شیر مجزا برای آب تصفیه شده باشند. برخی از این دستگاه عبارتنداز:

  • فیلتر کارتریج (میکرونی) و فیلترهای پارچی ای برای تصفیه مواد معلق استفاده می شوند.
  • فیلترهایی که بر روی شیر آب نصب می شوند.
  • فیلترهای که بر روی کنتور آب نصب می شوند.
  • فیلتر که بر روی لوله نصب می شود و کل آب را فیلتر می کند.
  • فیلتر های که بر روی لوله نصب می شوند اما شیر جداگانه ای دارند.
  • فیلتر های مخصوص یخچال که ارتباط مستقیم با سلامتی شما و اعضای خانواده تان دارد.

مراحل فیلتر تصفیه آب اصولی

۱- تعداد مراحل تصفیه

چند مرحله بودن به تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی می تواند تا حدودی به ما کمک کند. که ۵ تا ۹ مرحله دارد. در نتیجه دستگاهی با مراحل کمتر از ۵ نباید تهیه کرد؛ به این نوع دستگاه ها که دارای سه مرحله یا دو مرحله هستند، دستگاه پیش تصفیه گفته می شود.

۲- نوع روش

دستگاه های تصفیه آب خانگی حتما به روش اسمز معکوس یا RO آب را تصفیه می کند. که دارای یک عدد پمپ، ترانس یا آداپتور و تعدادی فیلتر می باشد. همچنین دارای یه ورودی از آب لوله کشی و دو خروجی که یکی آب تصفیه شده و دیگری پساپ، می باشد. بنابراین اگر یک دستگاه تصفیه آب خروجی پساب نداشته باشد، دستگاه تصفیه آب اصل نیست و در آن از روش فیلتراسیون استفاده می شود.

۳- اطمنیان از دستگاه تصفیه ی کامل آب

دستگاه اصل باید به میزان ۸۰ الی ۹۰ درصد، آب را تصفیه کند. که توسط یک دستگاه به نام TDS شناخته می شود که تصفیه و پاکسازی آب را نشان می دهد.در صورتی که این عملکرد انجام نشود، دستگاه شما یک می باشد. این سنجش هنگام نصب دستگاه تصفیه انجام می شود، در برخی موارد افراد این تست را انجام می دهند. و با مشاهد کاهش عملکرد در مورد تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از  تقلبی  مشکوک می شوند.

۴- خرید از فروشنده مطمئن و گارانتی معتبر

دستگاه شما ممکن است پس از مدت کوتاهی دچار مشکل شود. حتی بهترین دستگاه ها نیز ممکن است در قسمت قطعات دچار مشکل شود پس حتما از نمایندگی های مجاز خریداری  کنید و از گارانتی خود مطمئن شوید.

تضمین کیفیت آب خروجی

کیفیت آب از نظر بهداشتی مهمترین بخش در انتخاب دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی می باشد. اگر دستگاه تصفیه نکاتی که ذکر شده را دارا نباشد و یا توسط نصاب خروجی تنظیم نشده باشد این آب فاقد بهداشت و سلامت است.

برای خرید یک دستگاه تصفیه آب باید به چه نکته ای توجه داشته باشیم:

  • در مرحله ی اول باید بدانیم که دستگاه های تصفیه آب چیست و چه کاربردی دارند؟
  • برند مورد نظر را بشناسیم + قیمت تصفیه آب مناسب خود را از یک فروشگاه معتبر بدست بیارویم
  • از پایین آوردن سختی آب و داشتن فیلتر RO  مطمئن شویم.
  • از مدت زمان گارانتی مطلع باشیم.
  • از جنس کربن فیلترهای دستگاه مورد نظر اطلاع داشته باشیم.
  • از حجم مخزن تصفیه آب دستگاه مطلع شویم.
  • نوع اتصالات مورد نظر را بشناسیم.

استاندارد های جهانی دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب خانگی معتبر از استاندارد های بین المللی می کنند، از این استانداردها می توان به WQA به معنای انجمن کیفیت آب جهانی که تمام محصولات معتبر در حوزه آب از این استاندارد پیروری می کنند. و استاندارد NFS مخفف واژه بنیاد ملی بهداشت است و تمام محصولات مربوط به سلامت و محیط زیست دارای تاییدیه این سازمان هستند.

پس حتما پیش از خرید از وجود این استانداردها در محصول اطمنیان کسب کنید.

نصب ایران کد روی کالا

برای جلوگیری از ورود  غیر استاندارد، دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی لازم است که به برچسب ایران کد در هنگام خرید به بدنه بسته بندی دقت نمایید. دستگاه های تصفیه آب که از راه های غیر قانونی و به صورت قاچاق وارد کشور می شوند احتمال تقلبی بودن آن بیشتر است.

 دستگاه تصفیه آب تقلبی نخرید!

مضرات و خطرات دستگاه آب تصفیه تقلبی فقط یک مشکل نیست بلکه سلامت خانواده را به خطر می اندازد. چرا که سلامت آب تاثیر مستقیمی در سلامت ما دارد. به همین منظور انتخاب یک دستگاه مناسب که بتواند به خوبی آب را تصفیه کند بسیار با اهمیت می باشد.

نمایندگی فروش

باتوجه به مطالبی که در مورد تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل از تقلبی ارائه شد، حالا می توانید با اطلاعات بیشتری نسبت به خرید آن اقدام نمایید. مجموعه تصفیه آب آبینه با بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب در نظر دارد، با کیفیت ترین محصولات خود را به مشتریان ارائه دهد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات از انواع دستگاه ها و در صورت وجود هرگونه اطلاع از خدمات ما با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید.


*آدرس سایت و شماره تماس های ما:

https://abineco.ir

۰۲۱-۴۴۷۴۱۶۳۸

۰۲۱-۴۴۷۰۴۵۵۹

۰۹۱۲-۷۱۲۲۷۶۴