رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام كرد پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد به خارج از شهر منتقل می شود

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح از تصویب انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد آگاهی داد.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام نمود:

بهمن ماه سال قبل بود که رییس قوه قضاییه در جریان سفر به استان خراسان رضوی در امتداد درخواست های مطرح شده در ارتباط با انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش به خارج شهر به سازمان قضایی نیروهای مسلح ماموریت داد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین اژه ای در نخستین جلسه شورای عالی قوه قضاییه بعد از سفر به خراسان رضوی بر حل و فصل این مساله تاکید و در این رابطه دستوراتی را صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا پورخاقان درباره موضوع انتقال پادگان لشکر ۷۷ در مشهد مقدس، بیان کرد: این مساله مربوط به ۱۴ سال قبل است که قرار بر این بود تا برای تسهیل رفت و آمد شهروندان در خیابان های منتهی به پادگان لشکر ۷۷ در مشهد مقدس، اقداماتی برای بازگشایی این معابر صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در سالهای قبل توافقاتی بین مسئولان امر انجام شد، اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد و خیابان های منتهی به این پادگان بازگشایی نشدند. همین طور هیچ تخریب اراضی و جاده سازی در این محل صورت نگرفت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح بیان کرد: برمبنای حجت الاسلام و المسلمین اژه ای به سازمان قضایی نیروهای مسلح ماموریت داد تا این مشکل را که بین ارتش، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد پیش آمده است، بصورت مسالمت آمیز حل کند.

وی اضافه کرد: بعد از چندین جلسه مذاکرات مقدماتی که کارشناسان ما در مشهد مقدس با مسئولان مربوطه انجام دادند، اوایل اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به همراه امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در شهر مشهد مقدس، جلسه ای را با شهردار، رییس شورای شهر و نماینده سازمان مسکن و شهرسازی مشهد برگزار کردیم و توافقات اولیه برای حل مسئله انجام شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: تمام موارد و نتایج جلسات به کمیسیون ماده ۵ ارسال شد که این کمیسیون امروز نقشه های مربوطه را تایید نمود تا مراتب اداری در استان خراسان رضوی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نکته مهم دریافت تاییدیه شورای عالی نظارت وزارت راه و شهرسازی است که ظرف یک ماه آتی این اقدام نیز صورت خواهد گرفت تا این مسیر که جهت استفاده و تسهیل در عبور و مرور شهروندان است، بازگشایی شود.