در نامه ای خطاب به بلینكن؛ سناتور دموکرات: آمریکا در رفع تحریم های ایران کوته بین نباشد!

بهمن: یک سناتور دموکرات آمریکایی مدعی شده که واشنگتن نباید به امید کاهش چالش های موجود در بازار انرژی، در مقابل خواست ایران در باب لغو برخی تحریم ها کوتاه بیاید.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، همزمان با ایجاد وقفه در پیشرفت مذاکرات وین که ناشی از تعلل دولت واشنگتن در اتخاذ تصمیم های سیاسی حساس است، بنظر می رسد که تلاشی فراحزبی در کنگره آمریکا برای سنگ اندازی در راه حصول توافق در جریان است.
در همین راستا، گزارش ها حاکی از آنست که سناتور دموکرات «جو منچین» در نامه ای خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، درباره احتمال توفیق مذاکرات ابراز تردید کرده و مدعی شده که از هیچ تلاشی برای اطمینان بابت عدم تکرار اشتباهات گذشته فروگذار نمی نماید.
وی در این نامه مدعی شد: آمریکا نباید به امید کاهش چالش های موجود در بخش انرژی، در باب تخفیف تحریم ها کوته بینانه عمل کند.
منچین در ادامه این ادعا اضافه کرد: کنگره این فرصت را دارد که با تصویب مصوبه ای، توان آمریکا در تامین انرژی مورد نیاز شرکا و متحدان واشنگتن را افزایش دهد.
اظهارات این سناتور دموکرات در حالی است که تردید واشنگتن درباره برآورده کردن خواسته ایران در خصوص حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان های به زعم آمریکا تروریستی هم حصول نتیجه در مذاکرات وین را به تعویق انداخته است.
پیشتر هم «برایان ماست» و «اسکات پری»، دو عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا گفته بودند که از تلاش احتمالی دولت واشنگتن برای لغو تحریم های مربوط به سپاه جلوگیری خواهند کرد.
این در حالی است که روزنامه هاآرتص مدعی شده که برخی مقام های کاخ سفید با پشتیبانی از موضع رژیم صهیونیستی، خواهان حفظ نام سپاه در لیست مذکور خواهند بود؛ اما مقام های وزارت خارجه نظر دیگری دارند.
دور هشتم مذاکرات وین که از سال قبل در این شهر با حضور ایران و کشورهای باقیمانده در برجام شروع شده بود، با کارشکنی آمریکا روبه رو شده است. جمهوری اسلامی ایران تا کنون بارها اعلام نموده است که درباب منافع ملی تهران هیچ گاه کوتاه نخواهد آمد.

منبع: