تلفنی انجام شد؛ رایزنی وزیر خارجه عراق با همتایان عرب

به گزارش بهمن وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با همتایان عربستانی، مصری و الجزایری خود، تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را بررسی کرد.

به گزارش بهمن به نقل از بغداد الیوم، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با همتایان عربستانی، مصری و الجزایری خود، تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را بررسی کرد.
بر اساس این گزارش، فؤاد حسین در تماسهای تلفنی با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رمطان لعمامره وزیر خارجه الجزایر و فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی، تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل را بررسی کرد.
در این تماس تلفنی همینطور تحولات منطقه ای و فرامنطقه ای و نحوه رویارویی با چالش های منطقه ای و راه های حل وفصل مسالمت آمیز مسائل به نحوی که ضامن امنیت و ثبات و پیشبرد روند همکاری ها باشد، بررسی گردید.
گفتنی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سومین نشست فوق العاده خود برای جنگ اوکراین، عضویت روسیه در شورای حقوق بشر را با ۹۳ رای موافق، ۲۴ رای مخالف و ۵۸ رای ممتنع به حالت تعلیق درآورد. در این رای گیری ۲۴ کشور به تعلیق عضویت روسیه در شورای امنیت رای منفی دادند. هند، مصر و آفریقای جنوبی هم در زمره کشورهایی بودند که رای ممتنع دادند.