انتقاد تند رئیس جمهور اوكراین از غرب: صدها نفر باید بمیرند تا رهبران اروپایی واکنش نشان دهند!

به گزارش بهمن زلنسکی در سخنان خود بار دیگر کشورهای غربی را هدف شدیدترین انتقادات قرار داد و اظهار داشت: آیا واقعاً صدها نفر از مردم ما باید در بدترین شرایط بمیرند تا بعضی از رهبران اروپایی بالاخره بفهمند!

به گزارش بهمن به نقل از گاردین، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین درباره کمک های نظامی به کشورش با انتقاد تلویحی از کشورهای غربی اظهار داشت: «اگر قبلاً آنچه را که نیاز داشتیم به دست آورده بودیم، می توانستیم هزاران نفر را نجات دهیم.»
رئیس جمهور اوکراین در ادامه اضافه کرد: «اکنون سال ۲۰۲۲ است. و ابزارهای ما خیلی بیشتر از کسانی است که نازی ها را بعد از جنگ جهانی دوم محاکمه کردند.»
رئیس جمهور اوکراین همینطور خطاب به رهبران کشورهای غربی از آنچه بعنوان اقدام تأخیری غرب ضد روسیه توصیف کرد، انتقاد نمود. در این ارتباط زلنسکی اظهار داشت: «مایلم به واکنش رهبران جهان دموکراتیک به آنچه در بوچا دیدند اشاره کنم. پاسخ تحریم ها به قتل عام غیرنظامیان توسط روسیه باید در نهایت قدرتمند باشد. اما آیا واقعاً پاسخ ها این چنین بود؟»
زلنسکی در ادامه اظهار داشت: «آیا واقعاً صدها نفر از مردم ما باید در بدترین شرایط بمیرند تا بعضی از رهبران اروپایی بالاخره بفهمند که دولت روسیه مستحق شدیدترین فشارها است؟»
زلنسکی بار دیگر خواهان کمک نظامی بیشتر به اوکراین شد و با انتقاد از کشورهای غربی برای عدم حمایت کافی از اوکراین اظهار داشت: «اگر ما قبلاً آن تسلیحاتی را که نیاز داشتیم به دست آورده بودیم، حالا می توانستیم هزاران نفر را نجات دهیم. من شما را سرزنش نمی کنم – من فقط ارتش روسیه را مقصر می دانم. اما شما می توانستید کمک کنید.»

منبع: