رهبر جریان حكمت ملی عراق: دولت آتی عراق بدون حضور هیئت هماهنگی شیعی به ثبات نخواهد رسید

به گزارش بهمن رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی اشاره کرد: دولت آتی عراق بدون حضور هیئت هماهنگی شیعی به ثبات نخواهد رسید.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، «سید عمار حکیم» رهبر جریان «حکمت ملی» عراق در گفتگو با پایگاه «الشرقیه» با اشاره به تحولات سیاسی این کشور، اشاره کرد: از آنجائیکه ما در پی مشارکت در دولت نیستیم، هر ابتکار عمل یا چاره ای که ارائه می نماییم با این هدف نیست که بخواهیم منافع خودمان را در نظر بگیریم و به چیزی برسیم. تنها هدف ما حل وفصل مسائل به روشی است که منافع همگان و در رأس همه ملت عراق تامین شود.
رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود: هدف از همه راهکار هایی که پیشنهاد می دهیم رسیدن به اهداف ملت است، این که چگونه می توان دولتی باثبات متعادل و توانا در تحقق خواسته های مردم ساخت که درگیر نزاع های سیاسی نشود.
حکیم تشکیل دولت اکثریت ملی را ضروری دانست و اضافه کرد: اما باید یک خاصیت دیگر هم به آن اضافه کرد، دولت اکثریت ملی متوازن. دولت اکثریتی که در آن توازن رعایت نشود بی ثباتی به همراه خواهد داشت. به نظر ما، عرف سیاسی حاکم بر کشور ایجاب می کند که تشکیل فراکسیون اکثریت حق بزرگ ترین طیف اجتماعی کشور باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: به نظر من هر دولتی که بدون حضور هیئت هماهنگی تشکیل گردد، نمی تواند ثبات بوجود آورد، همچنان که هر دولتی که بدون جریان صدر تشکیل گردد نمی تواند ثبات بوجود آورد، به ویژه در وضعیت فعلی و در سایه اختلالی که موازنه نیروها در انتخابات پیش آمد.

منبع: