برنامه گردشگری برای روز جمهوری اسلامی

به گزارش بهمن مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران از برگزاری ویژه برنامه گردشگری همزمان با روز دوازدهم فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی در موزه دانشگاه جنگ اطلاع داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، پرهام جانفشان اظهار داشت: در ویژه برنامه گردشگری روز جمهوری اسلامی ایران که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، شهرداری منطقه ۱۱ و فرماندهی دافوس در محل موزه دانشگاه جنگ برگزار می شود، مراسم اهتزاز پرچم توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود. همین طور موسیقی سنتی اقوام ایرانی، مسابقه و گردشگری کودک از دیگر برنامه های این روز است.
موزه نظامی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در عمارت کلاه فرنگی واقع شده که قدمت تعدادی از اشیاء آن به جنگ جهانی اول می رسد. این عمارت که در لیست آثار ملی کشور ثبت شده متعلق به عبدالحسین تیمورتاش، وزیر دربار پهلوی اول بوده که ترکیبی از معماری ایرانی، هندی و روسی است و در دوره قاجار بنا گذاشته شده است. این خانه بعد از قتل تیمورتاش که به دنبال غضب رضاشاه در زندان قصر به قتل رسید، مصادره شد و در اختیار ارتش وقت قرار گرفت و بعدها در اطراف آن دانشگاه جنگ به وجود آمد و از سال ۱۳۹۲ نیز درهای این عمارت با عنوان موزه نظامی به روی مردم باز شد.
موزه نظامی دافوس در خیابان کارگر جنوبی، میدان پاستور، روبه روی مترو میدان حر در داخل دانشگاه جنگ واقع شده که در ایام عادی سال فقط در ایام دوشنبه و جمعه قابل بازدید است.

منبع: