در تماس تلفنی؛ روسای جمهور ترکیه و روسیه رایزنی کردند

ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی تلفنی رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین و توافق برای برگزاری دور بعد مذاکرات هیات های اوکراین و روسیه در استانبول اطلاع داد.
به گزارش بهمن به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری ترکیه از گفتگوی تلفنی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اطلاع داد. ریاست جمهوری ترکیه اعلام نمود که اردوغان و پوتین در گفتگوی تلفنی شامگاه یکشنبه پیرامون برگزاری دور بعد مذاکرات بین هیات های اوکراین و روسیه در استانبول توافق کردند. در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه آمده است که دو طرف در این تماس تلفنی روند این مذاکرات را بررسی کردند و اردوغان به همتای روس خود اظهار داشت که ترکیه برای عرضه هرگونه کمک ضروری جهت برقراری آتش بس در اوکراین و بهبود وضعیت انسانی در منطقه آمادگی دارد. ریاست جمهوری ترکیه در عین حال به زمان دقیق برگزاری مذاکرات بین هیات های روسیه و اوکراین در استانبول و مباحثی که مقرر است بر آن تمرکز شود، اشاره ای نکرد.
این در حالی است که رئیس هیئت مذاکره کننده اوکراین روز یکشنبه اعلام نمود که دور جدید مذاکرات میان اوکراین و روسیه در تاریخ ۲۸ مارس (۸ فروردین) شروع می شود.
وی تصریح کرد که این مذاکرات تا ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) ادامه خواهد داشت.
به گفته وی این مذاکرات در ترکیه برگزار می شود.
این در حالی است که «مولود چاووش اوغلو» وزیرخارجه ترکیه روز شنبه از آمادگی کشورش برای میانجی گری میان دو طرف مسکو و کی یف اطلاع داده بود.

منبع: