با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ سرمدی: در بودجه ۱۴۰۱ احکام مناسبی برای پشتیبانی از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی وجود دارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بودجه ۱۴۰۱ احکام مناسبی برای تحقق منویات رهبری در بحث پشتیبانی از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی وجود دارد که مسئولین اجرائی به شایستگی از تمام ظرفیت آن استفاده کنند.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ احکام مناسبی برای تحقق منویات رهبری در بحث پشتیبانی از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی وجود دارد که امیدواریم مسئولین اجرائی به شایستگی از تمام ظرفیت آن استفاده کنند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یازدهم اظهار داشت: در سه حوزه پشتیبانی از کالای ایرانی، کمک به استقرار شرکت های دانش بنیان و همین طور امتیازات مالی این شرکتها به شرح زیر امکان حمایت گسترده از تولیدات دانش بنیان برقرار است.

وی اضافه کرد: بعنوان نمونه دستگاه های اجرائی برای خرید محصولات دانش بنیانی که برای بار اول تولید می شوند به برگزاری مناقصه نیازی ندارند. همین طور استانداران ملزم شده اند حل مسائل بومی را با بهره گیری از دانش بنیان ها در دستورکار و اولویت قرار دهند.

سرمدی اشاره کرد: در بحث کمک به استقرار دانش بنیان ها صدور سند مالکیت اعیانی برای ساختمان های تولید شده توسط بخش خصوصی در اراضی پارک علم و فناوری فراهم شده به علاوه مقرر است فضاهای مازاد دستگاه های اجرائی به استقرار شرکت های دانش بنیان تخصیص پیدا کند و همین طور امکان واگذاری اراضی پارک های علم و فناوری در قالب قراردادهای مشارکت، اجاره و یا واگذاری قطعی به شرکت های دانش بنیان وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بخش سوم یعنی امتیازات مالیاتی قابل ارائه به شرکت های دانش بنیان، اعطای اعتبار مالیاتی معادل ۳۰ درصد سرمایه گذاری شرکت های بورسی و همین طور اعطای اعتبار مالیاتی معادل هزینه انجام شده برای انجام کارهای تحقیق و توسعه و بالاخره معافیت مالیاتی، کمک های بلاعوض دولتی به دانش بنیان ها را می توان برشمرد که این احکام و دستورات بودجه ای اگر با جدیت و ان شاءالله فوریت در دستور کار دستگاه های اجرائی قرار گیرد، امیدواریم در رونق تولید دانش بنیان در کشور شاهد جهش باشیم.