نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس: پالایشگاه دوم فارس به زودی تعیین تکلیف می شود

فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف پالایشگاه دوم فارس در آینده ای نزدیک آگاهی داد و اظهار داشت: وزارت نفت و دفاع موافقت خودرا اعلام نموده تا این پروژه بزرگ به سرانجام برسد.
جعفر قادری شنبه ۲۱ اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به پتروشیمی ها و خط اتیلن فارس، بیان کرد: قرار شد پتروشیمی شهرستان فسا و جهرم در مرز این دو شهرستان صورت گیرد، در داراب نیز پتروشیمی بجای خود باقی می ماند و در فیروزآباد هم به صنایع پایین دستی اختصاص پیدا می کند.
او درباب افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده و خط انتقال مواد نفتی نیز اظهار داشت: قرارداد این خط انتقال منعقد شده که کار بزرگی است فشار را روی جاده ها کم می کند تا پالایشگاه دوم ساخته شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همین طور با اشاره به آزادراه شیراز _ اصفهان، اشاره کرد: این آزادراه در قطعات یک تا شش آماده شده و می تواند پیش از قطعه هفت و هشت مورد استفاده قرار بگیرد. همین طور قطعه هفت درحال انجام و هشت هم مصوبه دولت را گرفتیم. برای آزادراه شیراز به سمت بوشهر هم تدابیری برای خرید سهام از طرف مردم اندیشیده شده تا این طرح شروع شود.
قادری به حذف ارز ترجیحی و گرانی محصولاتی مانند گوشت مرغ و تخم مرغ هم اشاره و عنوان کرد: با برآورد امسال ۱۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز بود که سال آینده ۲۲ میلیارد ارز ترجیحی نیاز می شود اگر دولت مسیر گذشته را دنبال کند، چونکه مجبور است از بازار، ارز بخرد تا بتواند کالای اساسی را با همین قیمت نگه دارد و آثار و نتایج تورمی درشت می شود.
او با اعلان اینکه راهکار دیگر این است که قیمت ارز را برای گندم و دارو ۴۲۰۰ نگه دارد و برای بقیه حذف کند، اضافه کرد: بنای دولت همین راهکار است که ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه برای این منظور در نظر گرفته شده ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز به شرکت های دارویی داده می شود تا با همان قیمت دارو در خدمت مردم قرار بگیرد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اعلان اینکه برای گوشت مرغ و غیره یارانه به مردم پرداخت می شود، عنوان کرد: بخش عمده ای از منابع افزایش قیمت ارز به شکل یارانه به مردم ارائه می شود.
قادری همین طور با اعلان اینکه در بحث مالیات نیز بنا نیست نرخ تغییر کند اما مجموعه هایی که مالیات پرداخت نمی کنند باید مشمول مالیات شوند، اشاره کرد: راه بهبود معیشت مردم رونق تولید و رفع موانع تولید است و باید موانع را پیش پای سرمایه گذار برداریم.
او به خاصیت های بودجه ۱۴۰۱ دولت هم اشاره و اظهار نمود: توجه به حمل و نقل عمومی، تکلیف به دولت برای گازهای مشعل، ساماندهی ارز ترجیحی، رد دیون به صندوق بازنشستگی برای همسان سازی، گرفتن مالیات از سپردگان حقوقی برای حرکت به سمت سرمایه گذاری و شفافیت مالیات به همراه مکلف شدن آنان به ارائه گزارش در مجموعه هایی که مالیات پرداخت نمی کنند قسمتی از نکات برجسته بودجه است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: پشتیبانی از تولید گوشی و تبلت داخلی با گرفتن عوارض از گوشیهای وارداتی، معافیت سربازی برای متاهلین دو فرزند به بالا، مشخص شدن تکالیف برای قوه قضائیه، افزایش دریافتی سربازان، افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، الزام به اجبار بیمه ای سه دهک پایینی جامعه، شکل گیری صندوق بیماران صعب العلاج، تهاتر، کمک به نوسازی خودرو های فرسوده، کمک به مدارس خیرساز، نوسازی ماشین آلات راه و شهرسازی، تامین زیرساخت های مسکن ملی و مهر تا ۳۰ هزار میلیارد، الکترونیکی کردن عوارض ازادراه ها، شفافیت حقوق نمایندگان، معافیت مالیاتی قسمتی از واحدهای بورسی که سرمایه گذاری می کنند، الزام پزشکان به استفاده از کارتخوان از مهم ترین فاکتورهای بودجه سال ۱۴۰۱ است.
قادری با اعلان اینکه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در زمینه یارانه ها اختصاص داده شده است، اظهار داشت: ساماندهی تسهیلات برمبنای کد ملی تا تسهیلات قابل کنترل نیز از دیگر نکات برجسته بودجه است.
او درباب کارخانه های ITMC نیز اظهار داشت: سهم کارخانجات مخابراتی ایران آی. تی. ام. سی از ایران خودرو خارج و منابع این کارخانه آزاد و در زمینه کاری خودش کار کند. برای ایران خودرو فارس نیز مقرر شده تا انجام رنگ و بدنه در استان بماند.
قادری درباره انتقال آب از خلیج فارس به استان نیز بیان کرد: پیش از این که خط انتقال به شیراز کامل اجرا شود، از شیراز به سمت جنوب تکمیل می شود تا محدودیت آب برای تامین صنایع برطرف شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان درباره مشکل آب شهرستان شیراز نیز اظهار داشت: در امتداد خط دوم انتقال از سد درودزن به شیراز اگر شش کیلومتر لوله تامین گردد آب به معالی آباد می رسد و مشکل آب شیراز نیز حل می شود، خط انتقال دیگر آب از سد تنگ سرخ و بشار است که مقرر است ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب را به شیراز برسانیم.
قادری با اعلان اینکه درباره انتقال آب از استان فارس به اصفهان و یزد نیز جلساتی داشتیم، اظهار داشت: تلاش بر این است که از این کریدور استفاده نمائیم و آب را به شهرهای شمالی فارس و اصفهان و یزد برسانیم و تخصیص آب نیز بالا رفته است.
او درباره شهرک های صنعتی استان نیز اظهار داشت: سعی شده تا موانع واگذاری زمین در شهرک صنعتی بیضا و سروستان و منطقه ویژه سلامت برطرف شود همین طور شهرک صنعتی های دیگری نیز در نقاط مختلف استان خصوصاً در نزدیکی شیراز دنبال می نماییم تا محدودیت ها و مشکلات برطرف شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان با اعلان اینکه در گردشگری باتوجه به پیگیری هایی که انجام شده از ظرفیت بافت تاریخی و فرسوده استفاده می نماییم، خاطرنشان: سه قانون بافت تاریخی و فرسوده وجود دارد که برای هر سه قانون طراح خودم هستم، یک طرح دیگر هم برای بافت های اطراف حرم های مطهر است که می تواند خیلی از مشکلات را حل کند.
او با اعلان اینکه در سال آینده چه برجام به سرانجام برسد یا نرسد، سال جهش اقتصادی می باشد، اشاره کرد: باید اقداماتی در این عرصه صورت گیرد که افزایش یارانه ها یکی از اقدامات برای افزایش قدرت خرید مردم است. وی در پاسخ به سوالی