دیدار برجامی اولیانوف و مورا در حاشیه مذاکرات وین

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی واقع در وین در توییتی نوشت که هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای با وجود توقف موقتی مذاکرات به همکاری با تمامی هیات ها جهت حل وفصل مشکلات باقی مانده ادامه خواهد داد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: بامداد امروز با آقای انریکه مورا، هماهنگ کننده مذاکرات وین که تصمیم گرفت در گفت وگوها وقفه بیاندازد، دیدار داشتم. با این وجود وی اظهار داشت که حتی در حین این وقفه به همکاری با تمامی هیات ها جهت حل وفصل هرچه زودتر مشکلات برجسته ادامه خواهد داد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در توییتر نوشت: به سبب عوامل خارجی به مکث در گفت وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است. بعنوان هماهنگ کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و توافق ادامه خواهم داد.
سعید خطیب زاده نیز در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به تنفس در مذاکرات نوشته بود: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می تواند زمینه ساز حل موضوعات باقی مانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به موفقیت در گفت وگوها تمرکز اصلی همه طرف ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.
خبرنگار وال استریت ژورنال نیز در توییتی به نقل از انریکه مورا درباب بازگشت مجدد به مذاکرات نوشت: امیدوار هستم که این اتفاق به زودی بیفتد.
نماینده چین در مذاکرات وین نیز نسبت به ازسرگیری مذاکرات در عرض دو روز ابراز امیدواری کرده است.