واکنش جبهه مبارزه مردمی فلسطین به بیانیه ضدایرانی کمیته چهارجانبه عربی

به گزارش بهمن جبهه مبارزه مردمی فلسطین ادعاهای اخیر کمیته چهارجانبه عربی ضد ایران را محکوم نمود.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، به نقل از دفتر رسانه ای جبهه مبارزه مردمی فلسطین، این جبهه در واکنش به ادعاهای اخیر کمیته چهارجانبه عربی ضد جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام نمود: این مواضع و بیانیه ها و تحرکات نامناسب برخی کشورهای عربی ضد ایران در تضاد با تمام قوانین و عرف دیپلماتیک است.
در این بیانیه آمده است: ما ادعاها و اتهامات تکراری برخی کشورهای عربی و غربی در خصوص دخالت ایران در امور داخلی کشورهای منطقه را محکوم می نماییم و این ادعاها بی اساس است.
جبهه مبارزه مردمی فلسطین در بیانیه خود آورده است: صادر شدن چنین مواضع و تصمیماتی از جانب اتحادیه عرب، خصمانه است و مانعی در مقابل دعوت های همیشگی ایران برای تقویت روابط با کشورهای همسایه و تمام کشورهای خواستار صلح و ثبات خواهد بود.
در انتها این بیانیه آمده است: ما بر موضع ثابت ملت فلسطین که مبتنی بر گفتگو و حل اختلافات از راه تفاهم و راه های دیپلماتیک و دوری از اتهامات است، تاکید داریم.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، کمیته چهارجانبه عربی متشکل از عربستان، امارات، بحرین و مصر به تازگی در نشست خود در حاشیه صد و پنجاه و هفتمین نشست دوره ای اتحادیه عرب که در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار شد، ادعاهایی ضد جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.
در این جلسه که به ریاست عربستان برگزار شد، وزرای خارجه چهار کشور عربی، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای عربی متهم کردند و اظهارات مسؤلان ایرانی در ارتباط با کشورهای عربی را تحریک آمیز خواندند.
این کمیته، ایران را به حمایت تسلیحاتی از آنچه که ”شبه نظامیان تروریستی در بعضی کشورهای عربی” خواندند، متهم کرد.
چهار کشور عربی در این جلسه از گسترش برنامه موشکی ایران انتقاد کردند و مدعی شدند که تهران موشک های بالستیک به انصارالله یمن می دهد.
این کمیته چهارجانبه ضد ایرانی ادعا نمود که انصارالله یمن به وسیله پهپادها و موشک های ایرانی عربستان و امارات را مورد هدف قرار می دهد و این امر تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و در تضاد با قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت است.
این کمیته همینطور تصریح کرد که ایران باید به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درمورد برنامه موشکی پایبند باشد.
وزرای خارجه چهار کشور عربی اعلام کردند: ما از تلاشهای بین المللی در جهت ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای همچون مذاکرات وین حمایت می نماییم و بازگشت به برجام گامی در جهت تحقق امنیت است اما نقطه رسیدن نیست.
آنها همینطور خواهان تقویت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی بر برنامه هسته ای ایران و تلاش جدی برای رسیدن به یک توافق قوی تر و طولانی تر شدند.
وزرای چهار کشور عربی همینطور ادعاهایی درمورد جزایر سه گانه ایرانی مطرح نمودند.
آنها همینطور ایران را به دخالت در امور یمن، سوریه، مراکش و بحرین متهم کردند.
بر طبق این گزارش، کمیته چهارجانبه عربی تابحال بارها در بیانیه های خود موضع گیری های مشابهی در رابطه با ایران اتخاذ نموده است گرچه این کشورها به شکل دوجانبه تلاش می کنند مواضع به مراتب نرم تری در برابر ایران در پیش بگیرند.
از طرف دیگر، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایراد اتهامات تکراری و بی اساس دخالت ایران در امور داخلی دیگران از جانب کشورهای مداخله گری که سابقه طولانی از تنش آفرینی و جنگ افروزی بخصوص در یمن و مناطق درگیر غرب آسیا و شمال آفریقا دارند را مردود شمرد.
خطیب زاده صدور این نوع بیانیه های تکراری را مانعی بر تقویت روابط ایران با همسایگان عنوان نمود و بار دیگر بر موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در دعوت از همسایگان برای گفتگو و حل سوء تفاهمات از راه مسیرهای دیپلماتیک تصریح کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد جزایر سه گانه ایرانی، با مردود شمردن بیانیه، تمامی اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در قالب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دانست و مداخله دیگران دراین زمینه را محکوم نمود.
خطیب زاده حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته ای و توانمندی های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را همچون سیاست های راهبردی کشور خواند و بر بی اثر بودن این بیانیه ها در راه توسعه صنعت صلح آمیر هسته ای کشور تصریح کرد.

منبع: