چین: آمریکا باید از سیاست اشتباهش در قبال ایران دست بکشد

بهمن: نماینده چین در جلسه شورای حکام از مشارکت کنندگان در مذاکرات وین خواست تا هر چه سریع تر تصمیمات سیاسی لازم برای احیای برجام را اتخاذ کنند.

به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، به نقل از شینهوا، وانگ چانگ، مشاور نمایندگی دائم چین در سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی واقع در وین، در جلسه شورای حکام اظهار داشت که چین نقش «سازنده» ایران در تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی را گرامی می دارد و از کارهای نظارتی و راستی آزمایی آژانس اتمی در ایران مطابق با اصول انصاف و بی طرفی حمایت می کند.

نماینده چین در جلسه شورای حکام از تمامی طرفین خواست تا کوشش های دیپلماتیک در مرحله نهایی مذاکرات وین را تشدید کنند و هر چه زودتر تصمیمات سیاسی را درباب مسائل باقیمانده بگیرند.

وانگ چانگ در ادامه اظهار داشت: این خروج یکجانبه آمریکا از برجام بود که بحران هسته ای ایران را شروع کرد و این ایالات متحده است که باید از سیاست اشتباهش بازگردد و با دیدگاه حصول هر چه زودتر توافق به نگرانی های مشروع ایران پاسخ دهد.

این نماینده چینی از تمامی طرفین خواست تا شرایط لازم و جو مثبت برای کوشش های دیپلماتیک جهت احیای برجام را ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: چین مخالف آنست که از مسائل پادمانی برای به میان کشدن مشکلات تاریخی برنامه هسته ای ایران یا دخالت و تضعیف اجرای برجام استفاده گردد.

وانگ چانگ با اشاره به تعهد چین به توافق هسته ای عنوان نمود که این کشور با هدف بازگرداندن هر چه سریع تر برجام به مسیر اصلی خود نقش سازنده ای در توسعه گفت وگوها و مذاکرات داشته است.

وی بیان کرد: چین به کوشش های مداوم خود برای حل وفصل سیاسی و دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران با حفظ حقوق مشروعش ادامه خواهد داد.

منبع: