اسپوتنیك خبر داد؛ سفارت روسیه از کی یف به جایی منتقل نمی گردد

بهمن: یک منبع مطلع در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت که سفارت مسکو در اوکراین همچنان در پایتخت این کشور به کار خود ادامه می دهد و تصمیمی برای انتقال آن بجای دیگر در کار نیست.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، خبرگزاری اسپوتنیک امروز چهارشنبه به نقل از یک منبع مطلع اعلام نمود که روسیه تصمیمی برای منتقل کردن سفارتش از کی یف به مکانی دیگر ندارد.
منبع مذکور در پاسخ به این پرسش که آیا طرف روسی می خواهد در بحبوحه انتقال و جابجایی های سفارتخانه های غربی از پایتخت اوکراین، سفارت مسکو را بطور موقت به «خارکف» یا «اودسا» منتقل کند، اظهار داشت: خیر، سفارت ما به کار خود ادامه می دهد.
این در حالی است که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا مدعی شده اند روسیه آماده «تهاجم» به اوکراین است و به همین بهانه واشنگتن و برخی دیگر از سفارت خانه های غربی در کی یف، پرسنل خودرا به «لویو» (شهری در غرب اوکراین و نزدیک مرز لهستان) منتقل کرده اند.
کرملین ضمن رد ادعاهای غرب، بارها گفته است که روسیه حق جابجایی نیروها را در داخل خود دارد و تاکید کرده است که مسبب تنش زایی در این منطقه، آمریکا و به ویژه ناتو هستند که با افزایش فعالیت نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه، امنیت ملی مسکو را تهدید کرده اند.

منبع: