نشست بیانیه گام دوم و جهاد تبیین عاملی: بیانیه گام دوم یک دلالت جهانی دارد

بهمن: رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: بیانیه گام دوم یک دلالت جهانی دارد و برخواسته از وجوه مشترک مردم جهان است که سازگار با فطرت و نیاز همه انسانهاست.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سعیدرضا عاملی در نشست بیانیه گام دوم و جهاد تبین با اعلان اینکه هدف بیانیه گام دوم تمدن نوین اسلامی است، اظهار نمود: ما نمی توانیم گفتمان را بسازیم بلکه گفتمان باید تبدیل به هنجار و فرهنگ عمومی شود. در موضوعات تمدنی اراده اجتماعی مهمست و باید به منابع اثرگذار بر اراده مردم دقت کنیم.
وی ادامه داد: خصیصه دوم امر تمدنی همه جانبه نگری در یک پدیده است که امر تمدنی در آن می تواند تکثر را به وحدت و پراکندگی را به تمرکز بدل کند. بطور قطع عنصر تمدنی حس افتخار ملی به وجود می آورد.
عاملی اشاره کرد: مزیت های گذشته ایران انقلابی در بیانیه گام دوم مورد توجه قرار گرفته است. فهم ظرفیت های یک جامعه نیازمند یک شناخت عمیق از آنست که در این بیانیه وجود دارد. رهبری تاکید بر شناخت گذشته دارند چونکه باید ببینیم در انقلاب چه یافته هایی داریم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد: بیانیه گام دوم نگاه مقطعی و پنج ساله را به یک افق چهل ساله منتقل کرده است. یعنی ایران باید در این راه هم به تجربه چهل سال اخیر توجه کند و هم روش برنامه ریزی راهبردی جدیدی را پیش گیرد.
عاملی در آخر تصریح کرد: بیانیه گام دوم یک دلالت جهانی دارد و برخواسته از وجوه مشترک مردم جهان است که سازگار با فطرت و نیاز همه انسانهاست و عناصری مثل آزادی، اخلاق، عدالت و استقلال را در بر می گیرد.

منبع: