جانشین سازمان بسیج مستضعفان: موشک های ما خواب راحت را از چشم دشمنان ربوده است

زنجان جانشین سازمان بسیج مستضعفان اظهار داشت: موشک های امروز ما خواب راحت را از چشم دشمنان اسلام ربوده است.

سردار سید قاسم قریشی شامگاه روز گذشته (۱۳ بهمن ماه) در یادواره شهید دکتر حسن طهرانی مقدم و شهدای اقتدار موشکی که به میزبانی حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار نمود: استان زنجان مفتخر است که فرزندان غیورش در پیروزی های انقلاب، همچون پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل طاغوتیان، مقابله با مزدوران منافق و خصوصاً در هشت سال دفاع مقدس حضور مقتدرانه داشته است.

وی با یادآوری این که زنجانی ها باید به خود ببالند که در طول نیم قرن گذشته از انقلاب نقش موثری در آن ایفا کرده اند، متذکر شد: گواه این این ادعا نیز تقدیم ۲۲ شهید در انقلاب، بیش از ۳۵۳۵ شهید در دفاع مقدس و سه شهید در دفاع از حرم حضرت زینب (س) است.

سردار قریشی در ادامه با اشاره به توان موشکی کشور ضمن عنوان نمودن این مطلب که موشک های امروز ما که متعلق به جهان اسلام و مستضعفین است، خواب راحت را از چشم دشمنان اسلام ربوده است، افزود: شهدایی مانند شهید طهرانی مقدم با مجاهدت، تلاش ها و اختراعات خود نه فقط در دفاع مقدس، بلکه تا به امروز بعنوان بازوی توانمند ملت ما، چشم همه دشمنان را کور کرده و اجازه تعرض نه فقط به کشورمان را نداده است، بلکه در دفاع از مردم مظلوم یمن و فلسطین به خوبی نقش ایفا کرده است.

این مسئول با اعلان اینکه علم و توان بالای ابتکار و خلاقیت شهید طهرانی مقدم برای این افتخارآفرین شد که وی عاشق امام حسین (ع) و دوده (ع) بود، تصریح کرد: این شهید در حقیقت مجاهدی است که در عین مجاهدت و مبارزه، یک عارف به تمام معنا نیز بود.

سردار قریشی اشاره کرد: برگزاری این مراسم در امتداد تجلیل از شهدای عزیزی است که از آسایش خود گذشته و لذت های دنیوی را از خود گرفتند تا ایران و ایرانی در امنیت باشد و گرد و غبار غم بر چهره زنان و کودکان پاک ایرانی ننشسته و دست دشمنان از کشورمان کوتاه شود.

این مسئول با اعلان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیان اهمیت گرامی داشت شهدا، می فرمایند: گرامی داشت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، عنوان کرد: بنا بر این شرکت در مراسم شهدا و برگزاری یادواره هایی از این قبیل خود نوعی مجاهدت است.

وی با توضیح این مطلب که مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران برگزاری مراسم شهدا فرمودند: شما واسطه معنوی و الهی مردم هستید، افزود: ایشان همین طور تاکید دارند در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن در دهه ۷۰ و ۸۰ مراسمی مانند راهیان نور و یادواره های شهدا به خوبی عمل کرده است، به همین خاطر از این مراسم باید برای تبیین دستاوردهای انقلاب و تاکید بر حراست از این دستاوردها استفاده گردد.

سردار قریشی با اعلان اینکه امروز با وجود همه سنگ اندازی های دشمنان به پنجمین دهه عمر پربرکت انقلاب نزدیک شده ایم، اضافه کرد: این انقلاب دستاوردهای فراوانی داشته که مطابق با تاکید مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین باید به مردم بیان شود.

وی با اشاره به کینه توزی های آمریکا مقابل کشورمان، اشاره کرد: باید بررسی نماییم و ببینیم دشمنی آمریکا با نظام و انقلاب اسلامی، همیشگی یا مقطعی است.

این مسئول با پرداختن به این مساله که اختلاف انقلاب اسلامی ایران و آمریکا یک مشکل همیشگی است، عنوان کرد: یکی از این دلیلهای آن نیز این است که آمریکا روحیه سلطه جویی دارد که تاریخ نیز گواه این ادعا است، از طرف دیگر روحیه و ماهیت انقلاب که ریشه در اسلام ناب محمدی و عاشورای حسینی دارد، بر مقابله با ظلم، ستم و استبداد تاکید دارد.

سردار قریشی با اشاره به این که انقلاب اسلامی نزدیک به نیم قرن است در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و آنان را به شکست کشانده است، افزود: موفقیت های کشورمان بعد از انقلاب اسلامی سبب شده نظام اسلامی ما در جهان تبدیل به یک الگو شود.

وی با اعلان اینکه امروز مسئولان آمریکا و کشورهای بزرگ هفته ها به مذاکره با ایران می نشینند اما نمی توانند کلمه ای بر آنها دیکته کنند، اشاره کرد: این امر در حالی است که در گذشته خصوصاً زمان پهلوی همه تصمیمات برای کشورمان توسط دولت های استکباری گرفته می شد.

این مسئول با توصیح این مطلب که در حوزه نظامی که پهلوی ها از آن بعنوان افتخار خود یاد می کنند نیز کشورمان وابسته آمریکا بود، بطوریکه ارتش توسط شصت هزار مستشار آمریکایی اداره می شد، اظهار داشت: به برکت انقلاب، امروز کشورمان در حوزه های مختلف نظامی از ساخت موشک گرفته تا ساخت پهباد حرفی برای گفتن دارد.

وی با اعلان اینکه در حوزه ساخت زیرساخت ها در برهه فعلی کشورمان جزو چند کشور اول دنیا است، در صورتیکه پیش از انقلاب حتی قادر به ساخت سیلو نیز نبودیم، اشاره کرد: در حوزه پزشکی نیز نیاز کشورمان به پزشک و پرستار از کشورهای بنگلادش و پاکستان تامین می شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.