از سوی وزیر امور غرب آسیا در دولت انگلیس اعلام شد؛ جدید ترین موضع گیری لندن در برابر برنامه هسته ای صلح آمیز ایران

وزیر امور غرب آسیا در دولت انگلیس بی اشاره به تداوم انفعال اروپا در برابر تعهدات برجامی خود، در برابر برنامه هسته ای صلح آمیز ایران موضع گیری کرد.

به گزارش بهمن به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «جیمز کلیورلی» وزیر امور غرب آسیا در دولت انگلیس امروز یکشنبه بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ با ایران همزمان با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از یک سو و تداوم انفعال اروپا در برابر تعهدات برجامی خود مدعی شد: از ایران می خواهیم که فوراً غنی سازی اورانیوم را متوقف کند!
وزیر امور غرب آسیا در دولت انگلیس که از گزارش های متوالی آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد پایبندی ایران به تعهداتش در برجام بی اطلاع است، در ادامه اظهار داشت که پیشنهاد دادیم تا در صورت پایبند بودن تهران به توافق هسته ای، تحریم ها را بر می داریم!
ادعاهای تکراری لندن در این راستا در حالی است که ایران بارها تاکید کرده که تعلیق بعضی از تعهدات برجامی در واکنش به بدعهدی آمریکا و اروپا انجام گرفته و این وظیفه دولت «جو بایدن» است که با بازگشت به برجام و رفع تحریم های ضدایرانی، اشتباه دولت ترامپ در خصوص خروج از توافق هسته ای را جبران کند.

منبع: