توصیه مفتی برجسته لبنانی به اتحادیه عرب: آتش یمن را پیش از سرایت به پایتخت های عربی خاموش کنید

بهمن: شیخ احمد قبلان با اعلان اینکه اتحادیه عرب نباید مرتکب اشتباه تاریخی مقابل ملت یمن شود، از این اتحادیه خواست آتش یمن را پیش از سوزاندن پایتخت های عربی خاموش کند.

به گزارش بهمن به نقل از پایگاه خبری العهد، شیخ «احمد قبلان» مفتی برجسته لبنانی گفت اتحادیه عرب باید به صدای خداوند گوش فرا دهد و تجاوز مقابل یمن را متوقف نماید.
شیخ قبلان با صدور اطلاعیه ای همین طور از اتحادیه عرب خواست مرتکب اشتباه تاریخی مقابل ملت یمن نشود و این مسئله را مد نظر داشته باشد که اعراب در بدترین لحظات پیش رفتن به سمت قهقرا و چند پاره شدن قرار دارند؛ پس این اتحادیه نباید شرایط موجود را با سلاخی کردن قسمتی از اعراب (ملت یمن) بدتر کند.
وی در ادامه بیانیه خود از اتحادیه عرب درخواست نمود راه شورای امنیت را در پیش نگیرد که شمشیر را بر روی گردن قربانی قرار می دهد و بر پیکر بی جان مظلومان می رقصد آنگونه که در یمن و سایر مناطق چنین کرده است.
این مفتی برجسته لبنانی اشاره کرد: راهکار بحران یمن، برقراری صلح سیاسیِ اخلاق مدار، به دور از بازی بلعیدن نظامی و سیاسی سایر کشورها و صادر کردن بیانیه های بیهوده است چونکه دوران بلعیدن کشورها و صدور بیانیه های نمایشی به انتها رسیده است. هم اکنون منطقه شاهد معادلات جدیدی است و هیچ چیزی برای اعراب بهتر از وحدت حول خداوند، کتاب و پیامبر او نیست.
شیخ احمد قبلان در آخر اظهار داشت: سفارش ما به اتحادیه عرب این است که آتش یمن را پیش از این که پایتخت های عربی را بسوزاند، خاموش کند.

منبع: