شب سینمای ایران در بلغارستان

به گزارش بهمن در قالب چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم منار بلغارستان، به همت سفارت کشورمان در بلغارستان شب سینمای ایران با اکران فیلم ˮلاکپشت و حلزونˮ و با حضور تعدادی از علاقمندان به سینمای ایران، مقامات دولتی بلغارستان، دیپلمات های خارجی، ایرانی ها مقیم، دانشجویان بخش ایرانشناسی دانشگاه صوفیا، فارسی آموزان رایزنی فرهنگی و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران در خانه سینمای صوفیا برگزار گردید.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، نصیری، کاردار سفارت کشورمان، در این مراسم ضمن اشاره به سابقه دیرینه روابط دیپلماتیک و فرهنگی میان دو کشور، وجود اشتراکات فرهنگی را مهم ترین نقطه قوت روابط دو کشور دانست که نقش مهمی در فراهم نمودن زمینه توسعه روابط در سایر زمینه ها دارد و عنوان داشت که هر ساله با برگزاری رویدادهایی همچون شب سینمای ایران تلاش می شود تا مردم دو کشور را بیشتر از پیش با فرهنگ و هنر یکدیگر آشنا نمود.
کاردار سفارت کشورمان در انتها ضمن اشاره به سابقه حضور فیلمهای ایرانی در بلغارستان به معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در این دوره از جشنواره پرداخت.
در حاشیه شب سینمای ایران نمایشگاهی از صنایع دستی کشورمان در معرض دید عموم قرار گرفت که با استقبال حضار روبه رو شد. همینطور با چای و شله زرد ایرانی از مهمانان و حاضرین پذیرائی به عمل آمد.
در این دوره از جشنوراه فیلم منار ۸ اثر از کشورمان حضور دارند. فیلم «آتابای» ساخته نیکی کریمی، «بی همه چیز» محسن قرایی، «روزی روزگاری در ایران» ساخته غلامرضا جعفری محصول مشترک ایران و افغانستان، «کلاغ ها» ساخته نقی نعمتی، «وقت چیغ انارها» به کارگردانی گراناز موسوی محصول مشترک ایران، افغانستان و استرالیا، «لاک پشت و حلزون» به کارگردانی محسن رضایی، «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان و مستند «این من نیستم» ساخته سعید قلی پور فیلم هایی هستند که در این جشنواره نمایش خواهند داشت.

منبع: