با صدور بیانیه ای اعلام شد؛ بازگشت حزب الله و جنبش امل به جلسات دولت لبنان

حزب الله و جنبش امل لبنان با صدور اطلاعیه ای اعلام نمودند برای پاسخ به نیازهای مردم لبنان و احقاق حق آنها به جلسات هیئت وزیران بازمی گردند.

به گزارش بهمن به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، حزب الله لبنان و جنبش امل با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند: لبنان همزمان با اوضاع سیاسی پیچیده، با بحران اقتصادی و مالی بی سابقه ای مواجه می باشد و تنها چاره این بحران ها، وجود دولتی قدرتمند است که قادر به حل مشکلات مردم لبنان بوده و از اعتماد مردم لبنان برخوردار باشد. ما با همراهی سایر گروههای سیاسی، مجدانه برای تشکیل دولت سعی کردیم و در این راه امتیازهای زیادی دادیم.
در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به پرونده انفجار بیروت آمده است: بازجو قضایی پرونده انفجار بندر بیروت، اقدامات غیرقانونی انجام داده و مرتکب تخلف شده است. به نتیجه نرسیدن تلاشهای قانونی، سیاسی و مردمی برای وادار کردن بازجو قضایی با هدف بازگشت به اصول قانونی، سبب شد ما در گذشته به این نتیجه برسیم تعلیق حضورمان در جلسات هیئت وزیران، اقدامی سیاسی و قانونی می باشد و سبب می شود مراجع اجرایی ذیربط به این پرونده توجه بیشتری نشان دهند و در مورد مظلومان انصاف رعایت شود، شبهات رفع و احقاق حقوق صورت گیرد اما حالا و در پاسخ به نیازهای هموطنان و به منظور پیشگیری از طرح افترا ضد ما در خصوص تعطیل کردن روند سیاسی، بازگشت خویش را به جلسات دولت اعلام می نماییم تا بتوانیم در جلسات تصویب بودجه عمومی و بررسی برنامه احیای اقتصادی و هر روندی که در رابطه با بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم لبنان است، حضور داشته باشیم.
حزب الله و جنبش امل در بخش دیگری از بیانیه خود بر تداوم تلاش و فعالیت برای تصحیح مسیر قضایی، محقق ساختن عدالت، پیشگیری از ظلم و جنایت، مخالفت با سیاسی کاری و برخورد سلیقه ای و مغرضانه تاکید کردند و از قوه اجرایی خواستند برای بازگرداندن مسیر قضایی به مسیر صحیح، پایبندی به نص صریح قانون و بررسی مشکلات غیرقانونی وارد عمل شود و این پرونده انسانی و ملی را از سیاسی کاری و منافع سیاسی دور نگه دارد.

منبع: