سخنگوی كمیسیون تلفیق: قاطبه اعضای کمیسیون تلفیق هنوز برای حذف ارز ترجیحی قانع نشده اند

به گزارش بهمن سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه تصمیم دولت حذف ارز ترجیحی در سال آینده است اظهار داشت که هنوز قاطبه کمیسیون تلفیق برای حذف ارز ترجیحی اقناع نشده اند.
رحیم زارع در گفت و گویا ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: پیرو جلسات بامداد و عصر روز دوشنبه جلسه تلفیق با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونیش، وزرای بهداشت و جهاد کشاورزی درباره تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی تشکیل شد و امروز هم سازمان برنامه و بودجه رسما اعلام نمود ارز ترجیحی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نداریم و ارز با نرخ ای. تی. اس است. حدودا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای ۶۰ میلیون نفر کنار گذاشته شده است.
وی افزود: وزیر بهداشت هم اظهار داشت که کارت سلامت برای بیماران مزمن بر مبنای کد ملی آنها صادر کرده و ما به تفاوت داروی مورد نیاز برای بیماران حاد و مقطعی از راه بیمه ها پرداخت می شود منتها به علت نبود اعتماد لازم در میان بیمه ها از لحاظ نبود زیرساخت ها به دنبال تلفیقی از کارت سلامت و پرداخت ما به تفاوت از راه بیمه ها هستیم. اعضای کمیسیون تلفیق درباره حوزه دارو برای حذف ارز ترجیحی قانع نشدند.
وی افزود: بحث این بود که حذف ارز ترجیحی فشار زیادی به منابع ارزی وارد کرده و کل صادرات نفت را برای تأمین کالاهای اساسی در برمی گیرد از سوی دیگر دولت ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه ۶۰ میلیون نفر در نظر گرفته است؛ پاسخ این سوالات این بود که دولت دو سه ماه اول حذف ارز ترجیحی یارانه نقدی پرداخت می کند و بعد به صورت بن کارا و کارت سلامت یارانه داده می شود البته درباره نان و گندم گفتند شاید یارانه آنرا به همه بدهند.
زارع اظهار داشت که قاطبه کمیسیون تلفیق برای حذف ارز ترجیحی هنوز اقناع نشده و ان شاءالله در جلسات بعدی آنرا بررسی نموده تا تصمیمی گرفته شود که دولت و مجلس هماهنگی و همدلی داشته باشند.
او در آخر تصریح کرد: نظر همکاران در کمیسیون تلفیق برقراری آرامش معیشتی مردم است. استراتژی و راهبرد مجلس این است که دولت چه طور با حذف ارز ترجیحی می خواهد شرایط را جبران کند که هنوز ما به نتیجه واحدی نرسیدیم. ان شاءالله نتیجه ای به نفع مردم گرفته شود.

منبع: