در دیدار با رهبران ادیان و مذاهب توحیدی و نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس امیر عبداللهیان: تسهیل تردد ایرانی ها خارج از کشور اولویت دولت و وزارت خارجه است

بهمن: حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز با رهبران ادیان و مذاهب توحیدی و هم نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس شورای اسلامی ملاقات و گفتگو کرد.
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، در این دیدار، وزیر امور خارجه ضمن تبریک سال نو میلادی، از همزیستی نمونه ادیان توحیدی در طول تاریخ در جغرافیای ایران بعنوان نمونه و مدلی منحصر بفرد از فرهنگ شمول گرای ایرانی و مقوم قسمتی از هویت مردمان این مرز و بوم نام برد.
امیرعبداللهیان با اشاره به قوانین و مقررات آمره در جمهوری اسلامی ایران در حمایت و صیانت از ادیان الهی و کرامت و حقوق پیروان آنان، بر ظرفیت عظیم اقلیت های دینی در داخل و خارج از کشور اصرار کرد.
وزیر امور خارجه تسهیل تردد های ایرانیان خارج از کشور به میهن خودرا جزو اولویت های دولت سیزدهم و وزارت امورخارجه بر شمرده و در این رابطه بر تعاملات روان کلیه هم میهنان خارج از ایران با سرزمین مادری خود، فارغ از کیش و آیین آنها، اصرار کرد.
امیر عبداللهیان، تعامل با رهبران دینی و نمایندگان اقلیت ها در مجلس شورای اسلامی را جزو برنامه های وزارت امور خارجه خوانده و از نمایندگان ادیان مختلف درخواست نمود در انجام وظایف و ماموریت های وزارت امور خارجه در پاسداشت منافع ایران و مردم بزرگ آن، دستگاه دیپلماسی را یاری نمایند.
در این دیدار، رهبران دینی حاضر در جلسه و نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قدردانی از ابتکار وزارت امور خارجه در برگزاری این جلسه مشترک، این اقدام را نوید بخش رویکرد تعاملی دولت سیزدهم دانستند.
رهبران دینی حاضر در این نشست، با تاکید بر هویت ایرانی پیروان تمامی ادیان توحیدی در کشور، عشق به میهن و منافع ملی و تاریخ و فرهنگ را عامل مشترک همه ایرانیان دانستند.
نمایندگان اقلیت های عضو مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با حمایت همه جانبه از رویکرد تعاملی دولت در ابعاد مختلف، از سیاستهای مدبرانه و عزت مدارانه دولت در مذاکرات وین تقدیر و اعلام حمایت کردند.