حسین پور: چرا باید جوانان سردشتی کولبری کنند؟

بهمن: نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چرا باید مرزهای سردشت و بازارچه های مرزی مشترک این دو قطب مهم اقتصادی بسته باشد و جوانان سردشتی کولبری کنند و یا از کشور خارج و در راه رفتن به کشورهای دیگر در دریا غرق شوند؟ چه کسی جوابگوی مادران داغدیده و کودکان و جوانان این مرز و بوم است؟
به گزارش بهمن به نقل از ایسنا، کمال حسین پور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری به رئیس جمهور و وزیر کشور اظهار داشت: آقای رئیس جمهور حتما خبر دارید که مردم نجیب سردشت از آغاز جنگ تحمیلی در مقابل حملات هوایی و شیمیایی صدام مقاومت کرده و هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب کردند. آیا رواست که این مردم در وضعیت ناگوار معیشتی به سر ببرند؟ چرا باید مرزهای سردشت و بازارچه های مرزی مشترک این دو قطب مهم اقتصادی بسته باشد و جوانان سردشتی، کولبری کنند و یا از کشور خارج و در راه رفتن به کشورهای دیگر در دریا غرق شوند؟ چه کسی جوابگوی مادران داغدیده و کودکان و جوانان این مرز و بوم است؟
وی ادامه داد: مرزها و بازارچه های مرزی فرصت هستند نه تهدید، ضروریست از این فرصت ها برای توسعه اقتصادی و تأمین معیشت مردم سردشت و پیرانشهر استفاده گردد. اطمینان داشته باشید ایجاد بازارچه های مرزی سردشت نه تنها تأثیر مثبت و پایدار در ایجاد امنیت استان و منطقه دارد، بلکه راهی برای توسعه تجارت، کاهش محرومیت، حذف کولبری و ایجاد زیرساخت توسعه در منطقه است. لازم است تا رئیس جمهور شخصا دستور دهد که به وضع موجود آخر داده شده و این دو بازارچه بازگشایی شوند تا راه توسعه تجارت و صادرات محصولات باز شود و مردم منطقه که سال ها صدای بمب و موشک در دوران جنگ تحمیلی را شنیده اند، این دفعه صدای شادی و شادمانی کودکان خویش را بشنوند.
حسین پور در تذکر دیگری به وزیر بهداشت اظهار داشت: آیا از وضعیت تاسف بار بیمارستان ها و بیماران مناطق محروم خبر دارید؟ شهرستان های محروم با کمبود شدید نیرو، پزشک متخصص و تجهیزات بیمارستانی مواجهند و در اغلب بیمارستان های این مناطق سرم و دارو که نیاز ابتدایی بیماران است، یافت نمی گردد.
به قول وی وزارت بهداشت در طول ماه های گذشته در انجام تکالیف و وظایف محوله خود به درستی عمل نکرده است، برنامه های وزارت بهداشت در زمینه بهداشت عمومی و ارتقای سطح آن بسیار ضعیف و ناکارآمد است، برنامه های عرضه شده توسط وزیر در زمان دریافت رای اعتماد کنار گذاشته شده و اراده ای برای تحقق وعده ها در بدنه وزارت خانه دیده نمی گردد.
نماینده سردشت و پیرانشهر افزود: عدالت در توزیع اعتبارات صورت نمی گیرد و روند قابل اصلاح نیست، به علت ناتوانی وزیر بهداشت و مجموعه وزارت خانه، من و برخی از نمایندگان طرح استیضاح وی را تهیه کرده ایم و الان در کارتابل نمایندگان قرار دارد و بزودی تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود تا بتوانیم تاثیری هر چند اندک در کاهش درد و رنج هموطنان خود در رفتن به درمانگاه ها و بیمارستان ها داشته باشیم.

منبع: