امروز پنجشنبه؛ مسکو: ایران سرعت مذاکرات وین را کند نکرده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز اعلام نمود که مسکو با این نظر که تهران روند مذاکرات وین را کند کرده موافق نیست و شواهدی در این حوزه وجود ندارد.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام نمود که مسکو شواهدی دال بر این که ایران سرعت مذاکرات برجام در وین را می کاهد، نمی بیند.
وی در اینباره اظهار داشت: ما شاهد اراده و رویکرد مذاکره کنندگان در وین برای دستیابی فوری به نتیجه هستیم. نظراتی در خصوص این که ایران روند مذاکرات را کند کرده، شنیدیم. ما چنین ارزیابی از وضعیت نداریم. دلیلی به جهت اینکه بگوییم گویا ایران این روند را کند کرده، نمی بینیم. این امر در جهت منافع ایران نیست؛ چیزی که تهران بارها هم اعلام نموده است.
زاخارووا اضافه کرد: واشنگتن باید وعده های مکرر خویش را که در مورد بازگشت به برجام داده است، با اقدامات عملی نشان دهد و تائید کند.
دور سوم مذاکرات برچیدن تحریم ها (به زعم غربی ها دور هشتم) در وین پایتخت اتریش از عصر روز دوشنبه ۶ دیماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مو را» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شروع شد.
در این نشست همینطور در مورد نحوه ادامه گفتگوها بحث و تبادل نظر شد.

منبع: