منابع خبری فاش ساختند؛ جاسوسی ریاض از بازرسان سازمان ملل با بدافزار جاسوسی صهیونیستی

به گزارش بهمن عربستان سعودی در ادامه رسوایی های تجاوز ضد یمن، با استفاده از بدافزار صهیونیستی از کارشناسان سازمان ملل که مسئول تحقیقات درباره جرایم جنگی در یمن هستند، جاسوسی کرده است.

به گزارش بهمن به نقل از مهر، عربستان سعودی در ادامه رسوایی های خود در تجاوز ضد یمن، با استفاده از بدافزار یک شرکت جاسوسی صهیونیستی از تلفن های همراه کارشناسان سازمان ملل که مسئول تحقیقات درباره جرایم جنگی در یمن هستند، جاسوسی کرده است.
این خبر را پایگاه خبری المعلومه به نقل از گزارش پایگاه خبری میدل ایست آی اعلام نمود و آورده است: عربستان سعودی با استفاده از یک برنامه جاسوسی، تلفن های همراه کارشناسان سازمان ملل را که مسئول تحقیقات درباره جرایم جنگی احتمالی در یمن هستند، هدف قرار داده است. در بین افرادی که هدف جاسوسی قرار گرفته اند، میتوان به «کمال الجندوبی» وزیر سابق تونسی و بازرس سازمان ملل در امور یمن و همینطور کارشناسانی از سازمان عفو بین الملل اشاره نمود.
در ادامه این گزارش آمده است: این جاسوسی چند هفته پیش از گزارش الجندوبی و تیم کارشناسان درباره اقدامات ائتلاف به رهبری عربستان در یمن صورت گرفته است. خیلی از تخلفات جنگ یمن در صورت ارجاع به دادگاه مستقل و اختصاصی، به محکومیت مقامات به افترا ارتکاب جنایت های جنگی منجر می شود.
در گزارش تیم کارشناسان سازمان ملل همینطور از جامعه جهانی خواسته شده است از فروش اسلحه به طرف های مختلف جنگ در یمن خودداری کند.
گزارش منبع انگلیسی افزوده است: تلفن همراه الجندوبی در فهرستی قرار داشته که شامل ۵۰ هزار شماره تلفن دیگر بوده است که جاسوسان شرکت صهیونیستی «ان اس او» قصد داشتند آنها را با استفاده از برنامه «پگاسوس» هدف قرار دهند.
الجندوبی در مورد این اتفاق گفته است: عملیات جاسوسی عربستان ضد تلفن همراه من بوسیله ی یک دولت سرکش صورت گرفته است. انتظار این بود که از ما بعنوان کارشناسان بین المللی محافظت گردد، ولی من به هیچ عنوان از این اقدام سعودی ها غافلگیر نشدم و از سال ۲۰۱۹ تا کنون منتظر چنین اقدامی هستم.
المعلومه در انتها نوشت: روند تحقیقات کارشناسان سازمان ملل جهت بررسی جنایت های جنگی احتمالی در یمن، ماه گذشته بعد از اعمال فشارهای شدید، رشوه دادن و تهدیدهای ریاض ضد اعضای شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل برای رای گیری در مورد تمدید تحقیقات، متوقف گردید.

منبع: