با صدور بیانیه ای رسمی اعلام شد؛ اعتراض بلاروس به نقض حریم هوایی توسط اوکراین

وزارت دفاع بلاروس با ارسال نامه ای کتبی به فرستاده نظامی اوکراین در این کشور، نسبت به نقض مکرر حریم هوایی بلاروس توسط نیروهای نظامی اوکراینی اعتراض کرد.

به گزارش بهمن به نقل از رویترز، وزارت دفاع بلاروس روز یکشنبه اعلام نمود که وابسته نظامی اوکراین را در اعتراض به آنچه مینسک، نقض مکرر حریم هوایی بلاروس توسط هواپیماهای اوکراینی خواند، احضار کرده است.
وزارت دفاع بلاروس اشاره کرد: به وابسته نظامی اطلاع داده شد که طرف اوکراینی از گفتگو برای حل و فصل اختلافات اجتناب می کند که این مساله بسیار نگران کننده است.
بلاروس روز شنبه اعلام نمود که یک بالگرد نظامی اوکراینی طی مانورهایی یک کیلومتری (۰.۶ مایلی) به داخل آسمان بلاروس پرواز کرده است. سخنگوی سرویس گارد مرزی اوکراین این بهتان را رد کرده است.
در واکنش به اعتراض مطرح شده از طرف بلاروس، ارتش اوکراین امروز اعلام نمود که پاسخی برای این اظهارات وزارت دفاع بلاروس ندارد.
لازم به ذکر است، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و جو بایدن، رییس جمهور آمریکا مقرر است روز سه شنبه تماس ویدئویی داشته و درباب جلوگیری از گسترده تر شدن تنش ها در منطقه گفتگو کنند.
کی یف و متحدانش در ناتو روسیه را به استقرار ده ها هزار نیرو در نزدیکی مرزهای اوکراین متهم می کنند که بگفته آنها ممکنست نشانه آماده سازی نیروهای نظامی برای حمله به اوکراین باشد. این در حالی است روسیه چنین اتهامی را را رد کرده است.