در گوایاكیل رخ داد؛ نزاع خونین بین اعضای باندهای تبهکار در زندان اکوادور

وقوع شورش و درگیری خونین دیگری بین اعضای باندهای در رابطه با کارتل های بین المللی در زندانی در اکوادور، حداقل ۶۸ کشته و ۲۵ زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش بهمن به نقل از اسپوتنیک، بر اثر درگیری های مرگبار بین اعضای باندهای رقیب در زندان شهر ساحلی «گوایاکیل» در اکوادور، دست کم تعداد ۶۸ نفر از زندانیان کشته شدند.
تعداد ۲۵ زندانی دیگر در حالی زخمی شدند که مقامات و مسئولان این زندان، برای بازپس گرفتن کنترل این مرکز تلاش می کردند.
درگیری های مذکور در زندان «لیتورال» در شهر ساحلی گوایاکیل در اکوادور شروع شد و این همان زندانی است که پیش تر و در اوایل مهر ماه شاهد شورشی بود که بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشت.
«پابلو آروسینا» فرماندار استان «گوایاس» به خبرنگاران اظهار داشت که گفته می شود زندانیان در یک نقطه تلاش نموده اند دیواری را برای مقابله با باندهای رقیب منفجر کنند. علاوه بر این، گزارش شده است که در جریان شورش از قمه بعنوان سلاح استفاده شده است.
ویدئوهای انتشار یافته دهها جسد را نشان میدهد که در کنار هم قرار گرفته اند و تعدادی از آنها در داخل دیوارهای زندان به آتش کشیده می شوند.
گفته می شود که این درگیری ها بین باندهای رقیب در رابطه با کارتل های بین المللی مواد مخدر مانند کارتل بدنام «سینالوآ» رخ می دهد.
پیشتر و در پی شورش خونین اوایل مهر ماه در این زندان که منجر به کشته شدن ۱۱۸ زندانی و زخمی شدن ۷۹ تن دیگر از آنها شد، مقامات اکوادور اعلام نموده بودند که قصد دارند تا با عفو ۲ هزار زندانی، ازدحام جمعیت در زندان ها را کاهش دهند.
«گیرمو لاسو» رییس جمهور اکوادور در ماه جولای بعد از چندین درگیری خشونت آمیز که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ زندانی شد، وضعیت فوق العاده در سیستم زندان های اکوادور اعلام نمود.
خونین ترین این حوادث در ماه فوریه رخ داد و آن زمانی است که ۷۹ زندانی در یک شورش همزمان در سه زندان در کشور جان باختند. در ماه جولای نیز، ۲۲ زندانی دیگر در زندان «لیتورال» جان خودرا از دست دادند و این در حالی بود که در ماه سپتامبر یک زندان نیز توسط پهپاد مورد حمله قرار گرفت که البته تلفاتی در پی نداشت.